Telia söker Teamledare
TeliaSonera Customer Care / Försäljningsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Customer Care i Luleå,
Sundsvall,
Stockholm,
Karlstad,
Norrköping eller i
hela Sverige Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på
www.telia.seTelia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på
www.teliasonera.comVill du ge ett coachande och närvarande ledarskap har du hittat rätt. Välkommen till vår Kundtjänst där ditt ansvar är att se till att ditt team levererar en kundupplevelse i världsklass. Du kanske undrar hur Telias Kundtjänst skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov.
Vi erbjuder dig
• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden samt support och behovsstyrd försäljning. Vidare utbildas du kontinuerligt för att behålla och utveckla dina goda kunskaper
• Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du tillhöra ett engagerat och peppat team
• På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.
Publiceringsdatum2014-08-29ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta som Teamledare på Support som är en del av Consumer Services. Då ledarskap är en avgörande framgångsfaktor i vår Kundtjänst läggs stor vikt vid att leda och coacha teamet. För uppdraget krävs en god förståelse för kundens behov, såväl innehållsmässigt som affärsmässigt. Samtalen är inkommande från befintliga och nya privata kunder. Syftet med rollen som Teamledare är att ge medarbetare rätt förutsättningar för att möta och överträffa kundens förväntningar.
I sin korthet innebär arbetet som Teamledare att:
• Arbeta nära ditt team och ansvara för att ni levererar en kundupplevelse i världsklass vid varje kundmöte
• Skapa ett team som når uppsatta mål - att sälja och leverera excellent service till Telias privatkunder
• Säkra kompetensen, coacha, utveckla och entusiasmera dina medarbetare genom stor vikt på kunddialog och medlyssning. Vidare skall du ha tillräcklig kunskap om Telias erbjudanden inom aktuellt kompetensområde för att möjliggöra excellent stöd till medarbetare samt själv i vissa fall kunna ta kundärenden.
• Ha en kontinuerlig uppföljning av mål och konstruktiv feedback till dina medarbetare
• Bli dina medarbetares förebild genom att vara en närvarande, prestigelös och uppmärksam ledare
• Säkerställa att medarbetarna har rätt kunskap och genomföra nödvändiga utvecklingsinsatser utifrån kompetenskrav
• Agera som förändringsledare genom att identifiera, diskutera, leda och ta ägarskap runt förbättringsområden på basis av återkoppling från kunder och medarbetare
• Samarbeta med andra teamledare i ledningsgruppen för att tillsammans kunna nå framgång
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har läst på Högskola eller Universitet, alternativt erfarenhet som motsvarar denna teoretiska kompetens. Du har även goda IT-kunskaper och är duktig i Officepaketet. Vidare ser vi att du har minst 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.
Du har en dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Du ser människor och brinner för att låta dem växa. Vidare har du ett säljdriv, trivs i ett högt tempo och kan leverera goda resultat genom ett coachande förhållningssätt. Du som är en positiv, flexibel och ansvarstagande person och som har stor känsla för service kommer att trivas i rollen. Har du dessutom förmågan att skapa goda relationer och bygga ett starkt team, kommer det här vara rätt jobb för dig!
Arbetstider
Vi tror på ett närvarande ledarskap, därför följer våra ledare sitt teams arbetstider. Det innebär schemalagt vardagar samt kväll- och helgsarbete.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande Ledare Janne Häkkinen 070-626 36 79.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJanne Häkkinen +46 70-626 36 79
FöretagTeliaSonera Customer Care
AdressTeliaSonera Customer Care
Mårbackagatan 9
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1979886
Observera att sista ansökningsdag har passerat.