Telefonister till Nationella Operativa Avdelningen, växeln i Göt

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Göteborg, Linköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.

Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.

Publiceringsdatum
2016-01-26

Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.

I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation.
Du kommer att få en gedigen instruktörsledd utbildning innan du börjar operativt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana
• Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt

MERITERANDE
Det är meriterande om du har

• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider förlagda till helger och nätter

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH FÄRDIGHETER

• Engagerad och serviceinriktad
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Förmåga att arbeta självständigt
• Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
• Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare

ÖVRIGT
Facklig information lämnas av:

Kent Svärd, SACO, tfn 010-563 42 11; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92; Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Periodplanerad arbetstid på treskift Tidsbegränsad anställning, upphör: 2016-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-28
Ange följande referens när du ansöker: C4439/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Svedholm, Gruppchef 010-565 68 30
Johan Medelius, Gruppchef 010-565 68 30
Sinikka Dahlöf, Gruppchef 010-565 68 30

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2635129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: