Tekniskt affärsstöd med inriktning Nätverk
3 / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
3 söker nu dig som vill jobba med tekniskt affärsstöd inom företagsförsäljning med ett särskilt ansvar för nätverk. Det gäller våra största företagskunder som använder vår mobila telefonväxel. Funktionen har två huvuduppgifter: att assistera våra säljare med nätverkskompetens vid försäljning och on-site felavhjälpning. Du kommer att få möjligheten att bygga upp funktionen från grunden genom att utveckla metoder och ta fram verktyg i syfte att säkerställa att våra kommunikationstjänster fungerar felfritt hos våra företagskunder. 3s kommunikationstjänster består av bl.a. samtal, SMS, data, IP-telefoni och mobila telefonväxlar
Publiceringsdatum2014-12-18Dina arbetsuppgifterI rollen kommer du leva enligt vår devis "Kampen för nöjdare kunder" genom att erbjuda extraordinär service till våra företagskunder inom 3 Sverige. Du snabbt skall kunna förstå hur kundens nätverk är designat och bilda dig en uppfattning om hur 3s mobila telefonväxel och övriga kommunikationstjänster kommer fungera hos dem. Vid felavhjälpning kommer du identifiera och äga kundens ärende till dess att denne är nöjd med lösningen. Eftersom mycket arbete kommer vara on-site hos kunder runt om i Sverige så innebär det mycket resande i tjänsten.
Vidare så behöver du arbeta proaktivt med försäljningen och utveckla samarbetet mellan KAM, leverens och service manager. Vilket också innebär ett utvecklat samarbete med kundservice där lärdomar av befintliga kunder behöver fångas upp.
Du som söker:
Du är väldigt service-minded och gillar att ha nära kontakt med kunder och deras IT/Telefoniavdelning. Du har även en förkärlek att ta dig an knepiga ärenden för att ge kunden den bästa möjliga upplevelse och felavhjälpning när något går snett. Du vill också använda din kunskap till att utveckla hela vårt arbete där du med din kompetens ser att det behövs. För att snabbt kunna sätta dig in i flera kunders unika IT/telefoni-system tror att du kanske har en bakgrunds som konsult eller driftssupport.
Eftersom 3s telefoniväxlar är molnbaserade behöver du ha erfarenhet inom både telefoniväxlar (PBX) och Enterprise nätverk. Då alla kunders nätverk ser olika ut så bör du ha jobbat med flera, större och uppdelade nätverk. Du skall även självständigt kunna förstå och felsöka dem.
Du skall även kunna engelska flytande i tal och skrift då flera av 3s kunder internationella och vissa kunder har en centraliserad IT-/Telefoniavdelning utomlands.
Efterfrågade specifika kompetenser:
• Goda kunskaper om nätverk, PC-lan och brandväggar
• Goda kunskaper om företagsväxlar/PBX
• Goda kunskaper om Policys och domän- och nätverkstrafik
• Goda kunskaper om öppna klienter och PC klienter i större nätverk
• Flytande engelska i tal och skrift
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef, David Treiberg, 0735 33 70 99 , eller Personalchef Elias Berglund, 0735-43 81 01
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att påbörja urvalsprocessen omgående.
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2107156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.