Teknisk supportperson med säljerfarenhet
Starweb / Ehandelslogik AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Starweb / Ehandelslogik AB i Malmö Om Starweb
På Starweb brinner vi för framtidens e-handel. Responsiva e-handelslösningar som passar alla enheter, drag-and-drop och snabbladdade sajter. Efter tre års utveckling har Starweb lanserat en helt ny banbrytande e-handel med fokus på ökad försäljning.
Under hela 15 år har Starweb haft nöjet att följa många verksamheter på deras e-handelsresa. Idag har vi över 800 nöjda kunder bl.a. Arla, TUI fly, Sveriges Radio, Stureplanskliniken, Lilla spöket Laban och OCAY!
Vi erbjuder
På Starweb finns det stort utrymme för eget ansvar och kreativitet i en entreprenörsmässig atmosfär med skickliga kollegor. Starweb växer och det finns möjlighet att vara med och bidra med idéer och utvecklas i rollen.
Starweb är en sammansvetsad och engagerad grupp på 16 personer. Vi sitter i trevliga lokaler och strävar efter att ha en god balans mellan arbete och fritid. Du erbjuds därför bra arbetsvillkor, pension, friskvårdsbidrag (för träning), flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån en gång i veckan!
Publiceringsdatum2016-02-02Om tjänstenDu blir en viktig del av ett team med tre andra supportpersoner som tillsammans ger utmärkt support för nästa generations e-handel. Rollen är såväl teknisk som säljinriktad, du behöver ha lätt för att ta till dig ny teknik och funktionalitet, sedan förklara detta för kunden på ett pedagogiskt sätt och på så vis skapa merförsäljning genom förtroende och kunskap.
Vi söker dig som har ett starkt driv och en vilja att prestera på topp. Vi tror att din inställning, engagemang och förståelse för kvalitativ support och försäljning kommer vara direkt avgörande till hur du kommer att lyckas i din roll.
Du
• är prestigelös, flexibel, mycket driven och tar ett stort eget ansvar
• vill löpande sätta upp mål & riktlinjer tillsammans med dina kollegor
• har tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller försäljning (gärna inom B2B)
• är en person som har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• är pedagogisk då dina arbetsuppgifter består i att utbilda, utveckla och inspirera kunder och kollegor
• är resultatinriktad och lösningsorienterad
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du ett långsiktigt tänk och vill ge en bra kundupplevelse så kommer du passa in på en gång. Hoppas du tycker om att umgås i ett glatt gäng och har humor.
KvalifikationerMinst 2 års tidigare erfarenhet inom teknisk kundtjänst eller teknisk försäljning
Meriterande
• Tidigare erfarenheter inom e-handel/webb/programvarulösningar
• Har goda referenser inom kundtjänst eller försäljning (gärna inom B2B)
• Har eller har haft eget företag eller har förståelse för kombinationen tid / kvalité / pris
Läs mer på
https://www.starweb.se/jobb-support/Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-07
Ansökan innehållande CV, personligt brev, gärna referenscase och löneanspråk skickas via e-post.
Ange följande referens när du ansöker: SUPPORTSALJ2015
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anstallning@starweb.seFöretagStarweb / Ehandelslogik AB
AdressStarweb / Ehandelslogik AB
Fosievägen 6, vån 4
21431 Malmö
KontorsadressFosievägen 6, vån 4
Malmö
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-6020900
E-postadress:
anstallning@starweb.se Jobbnummer 2649285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.