Teknisk Support Till Defa I Kista
Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Just nu söker DEFA en ny talang till rollen som Teknisk support. Här får du både ett roligt jobb samtidigt som du får arbeta på ett bolag med fokus på en hållbar framtid. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan!
Om DEFA
DEFA är ett innovativt teknikbolag på den nordiska marknaden. De grundades 1946 och deras produkter används i mer än 30 länder över hela världen. DEFA har kopplat bilar till elnätet i över 60 år.
De erbjuder smarta och miljövänliga produkter som på olika sätt gör människors liv enklare, mer effektivt och framför alltmer miljövänligt!
I denna roll kommer man jobba med elbilsladdning och ingå i ett team med säljare och teknisk support på kontoret i Kista/Akalla. Mer om bolaget lämnas vid en eventuell intervju hos Framtiden
Vad går arbetet ut på?
I rollen som Teknisk support kommer du att lära dig mycket om DEFAs verksamhet och hur e-mobility-branschen fungerar i stort.
Du kommer ingå i ett mindre team som jobbar med att stötta sina kunder med tekniska frågor och problem kopplade till deras produkter inom laddstationer.
Det dagliga arbetet går främst ut på att ge professionell service och support samt administrera och hantera ärenden du ansvarar för. Du kommer också att arbeta med felsökning och problemlösning, ta emot inkommande samtal och mejl.
En annan del av tjänsten innebär att du kommer hantera reklamationer för DEFA's laddprodukter. Här kommer du felsöka, testa och analysera. Denna del av tjänsten är nära hårdvaran och elektroniken och innebär ett mer "hands on" arbete.
Placering är i Kista/Akalla. Vissa resor till kunder kommer förekomma i tjänsten.
Vem söker vi?
Till rollen som Teknisk support söker vi framförallt dig som är en kommunikativ och positiv person som motiveras av att få jobba med den senaste tekniken och att få jobba med människor.
Skallkrav
• Avklarad ingenjörsutbildning inom elektroteknik, miljöteknik eller liknande
• Alternativt 3 år erfarenhet av teknisk support inom elektronikbranschen
• Alternativt 3 års arbetslivserfarenhet som elektriker
• talar och skriver flytande i svenska och engelska
• Körkort B
Vad kan DEFA erbjuda dig?
DEFA erbjuder en tjänst i en spännande bransch med en stor tillväxt. Ett nytt affärsområde i ett innovativt och väletablerat bolag. Affärsområdet är under uppbyggnad vilket innebär att du kan vara med att forma både din roll och företaget. Det finns med andra ord stora möjligheter att utvecklas i rollen när avdelningen växer.
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Boethius på telefonnummer: 0735 16 89 79 eller via e-post:
mathilda@framtiden.com.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning 40 Timmar
Publiceringsdatum2022-02-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFramtiden i Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_45283_JOB".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142),
http://www.framtiden.com Arbetsplats Framtiden AB
Kontakt Mathilda Boethius
mathilda@framtiden.com Jobbnummer 6358277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.