Teknisk Support
Husqvarna AB / Kundservicejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Husqvarna AB i Jönköping,
Ulricehamn,
Värnamo,
Skövde,
Borås eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ, serviceinriktad och noggrann person med ett genuint tekniskt intresse? Vill du arbeta med fokus på utveckling och där din insats är högt värderad? Har du även ett par års erfarenhet av kundsupport? Då är du kanske den vi söker.
Vi söker en medarbetare till Teknisk Support inom avdelningen After Sales för att ge support till både interna och externa kunder.
Avdelningens målsättning är att ge tillgänglig, närvarande och noggrann service till alla kunder som behöver hjälp och du kommer att bli en viktig del i att förmedla teknisk produktkunskap.
Som Teknisk Support kommer du att ingå i ett team med 7 medarbetare som arbetar med att ge support till bland annat återförsäljare och slutkonsumenter inom Sverige och det svenska säljbolaget. Ditt fokusområde kommer att vara robotgräsklippare.
Publiceringsdatum2020-10-29Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer att variera över året men detta är i huvudsak vad du kommer jobba med:
• Ge professionell support via telefon och mail till både externa och interna kunder
• Utbilda och utveckla återförsäljare i syfte att öka deras tekniska kompetens
• Besvara och dokumentera inkommande ärenden
• Teknisk problemlösning
• Kommunicera med kunder via sociala medier som till exempel Facebook
Vem vi söker
Vi söker dig som trivs som fisken i vattnet med att ge service. En viktig faktor för att trivas i rollen är att kunna hantera kundernas åsikter.
För att lyckas i rollen behöver du vara både analytisk och problemlösande men även ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Vidare är det viktigt att du kan fokusera under stress då det under hektiska perioder kan innebära många samtal per dag. Arbetsdagarna kan vara både varierande och intensiva.
Vi önskar att du har följande bakgrund
• Ett par års erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete
• Förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift, på svenska och engelska
• Har ett genuint tekniskt intresse
• Om du har praktisk erfarenhet av arbete inom teknik eller erfarenhet av försäljning så är det meriterande
Övrig information
Tjänsten är en tillfällig anställning med start så snart som möjligt och planerar att pågå fram till och med augusti 2021.
Din ansökan
Vi läser ansökningar löpande och uppskattar därför om du har möjlighet att registrera din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 15 november 2020.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Max Johansson,
max.a.johansson@husqvarnagroup.com och om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare,
malin.tengelin@husqvarnagroup.comFackliga representanter är Soili Johansson, Unionen,
soili.johansson@husqvarnagroup.com och Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer/Akademikerföreningen,
cameron.rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
Om vi ser dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju efter att sista ansökningsdagen har passerat. Skulle det vara så att du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHusqvarna AB
Drottninggatan 2
56182 Huskvarna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Husqvarna AB (org.nr 556000-5331)
Drottninggatan 2 (
visa karta)
561 82 HUSKVARNA
Jobbnummer 5416451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.