Teknisk Servicedeskmedarbetare med goda kunskaper i Linux

BrainPeople AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Brainpeople AB

Publiceringsdatum
2013-02-14

Arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare kommer du att tillhöra avdelningen Operations som består av ett 20 tal medarbetare där ett gott samarbete är avgörande för en väl fungerande verksamhet. Vår kund arbetar med ett mindre antal företag inom börs- och finansbranschen där det krävs stort fokus på tekniskt kunnande och personlig service då målet är att ge kunden en professionell upplevelse varje gång. Supporten innebär i vissa fall helhetsansvar för kundens drift och i annat fall endast övervakning av en del av kundens finansiella plattform. Servicedesken är bemannad 24 timmar per dygnet vilket innebär att visst nattarbete kommer att ske. Utöver dina teammedlemmar i servicedesken kommer du att samarbeta mycket med avdelningens applikationsexperter för att tillsammans lösa svårare incidenter. Du kommer att arbeta i ett linuxbaserat system och ta emot ärenden via telefon och mejl främst på engelska. Varje arbetspass har en tydlig checklista för vad som ska utföras samtidigt som att det kan uppkomma oförutsedda problem som kräver en god förmåga att handla snabbt och lösa kundens problem.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär:

• Följa satta procedurer och checklistor för respektive arbetspass
• Felsökning, problemlösning och incident management
• Mindre administrativa arbetsuppgifter
• Nära kontakt med företagets kunder

Arbetets omfattning:
Heltid, Skiftarbete dagtid, kvällar och nätter. Du kommer vara anställd av Brainpeople och arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns det möjlighet till anställning hos kund efter en tid, förutsatt att det känns bra för båda parter.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta möjligheten för dig som vill bredda dina kunskaper och utveckla dina tekniska kunskaper på ett spännande och väletablerat företag. Företaget har blivit utnämnd till "Great place to Work" där de lägger mycket fokus på att deras medarbetare ska trivas och må bra. Gemenskap och samarbete är värdeord som genomsyrar organisationen. Vidare arbetar de dynamiskt och försöker att ständigt förbättra arbetsprocesser för att kunna utvecklas och bli bättre. Företaget består av 21 olika nationaliteter vilket kan utöka ditt personliga kontaktnät. För dig som är kunskapstörstig och nyfiken på att lära dig nya saker är detta den perfekta organisationen då de stöttar alla medarbetares individuella utveckling.

Profil
Kompetenser
Du har någon form av IT utbildning i grunden och ett genuint intresse för datorer och teknik.

För att lyckas i denna tjänst har du goda kunskaper i Linux och känner dig trygg med att navigera, kolla loggar och scripter. Vidare har du grundläggande kunskaper inom nätverk och databaser. Då supporten sker främst på engelska är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska i både tal och skrift och du är van vid den tekniska terminologin. De incidenter som uppstår kan vara av hög teknisk och komplicerad karaktär. Därför är en bred teknisk förståelse och nyfikenhet att lära sig avgörande för att du ska bli aktuell i denna process.

Det är meriterande om du har goda programmeringskunskaper, men det är inget krav. Vår kund arbetar agilt utefter Kanbanmetoden. Därför är det ett plus om du har inblick i någon agil arbetsmetod.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i denna roll är du nyfiken, kunskapstörstig och har en förmåga att ta till dig och lära dig nya tekniker snabbt. Då du kommer ha en viktig roll på företaget och arbeta med frihet under ansvar är det viktigt att du vågar ta för dig och tar egna initiativ och snabba beslut när incidenterna kräver hundra procent fokus och omedelbar handling. Du har en naturlig förmåga att ge service och du bemöter kunder med prestigelöshet och engagemang. Du trivs att arbeta med varierade arbetsuppgifter högt och lågt och du ser inga problem med att rycka in där det behövs. Vidare är du en ansvarsfull person som drivs av att utvecklas inom en bred roll där utvecklingsmöjligheterna är oändliga.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer, jessica.bauer@brainpeople.se

Följ oss på Facebook!

Om företaget
Brainpeople söker för kunds räkning ett flertal Servicedeskmedarbetare med goda kunskaper i Linux och ett stort tekniskt intresse. Vår kund är ett litet svenskt företag som inriktar sig på finansiella lösningar inom mjukvaruutveckling och är främst verksam internationellt. Under mars månad kommer vår kund utöka deras servicedesk till 24 timmar per dygnet, vilket innebär att de behöver förstärka deras team med ytterligare 4-5 tekniska och initiativrika medarbetare.

Om företaget
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag.

Följ oss på Facebook!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-12
Ange följande referens när du ansöker: 315
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Bauer jessica.bauer@brainpeople.se

Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Jobbnummer
1466990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: