Teknisk kundsupport

Maxkompetens Konsult AB / Backofficejobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Ekerö, Solna eller i hela Sverige

Teknisk kundsupport till SMC Automation AB

Har du ett stort tekniskt intresse och är serviceminded? Vill du arbeta i världens ledande företag inom automation baserad på pneumatiskt och elektriskt drivna rörelser?

Då kan det här vara jobbet för dig!



Publiceringsdatum
2019-12-13

Om företaget
SMC Corporation grundades 1959 i Tokyo och är idag ett internationellt erkänt varumärke inom industriell pneumatik och automation. Vi arbetar för att "Tillgodose våra kunders behov av effektivare produktion genom att distribuera industripneumatik av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Detta sker genom aktiv rådgivning av kompetenta och engagerade medarbetare".

Expansionstakten är mycket hög och idag omfattar verksamheten försäljning, utbildning, centrallager med fler än 14.500 olika artiklar samt egen verkstad med tillverkning av standardcylindrar och lokala anpassningar. SMC:s pneumatikskola erbjuder såväl grundläggande utbildningar, fortsättningskurser som företagsanpassad utbildning.

Som världens största tillverkare av industripneumatik har vi skalfördelar som ingen annan har. Om världens bredaste sortiment inte räcker anpassar vi produkterna till våra kunder.

Hos SMC arbetar du i ett tight team av trevliga och kompetenta medarbetare och styr din egen tid genom frihet förenat med ansvar.



Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare är din primära uppgift att ansvara för alla inkommande ärenden från SMCs kunder, både via telefon och företagets ärendehanteringssystem. Du hjälper även företagets kunder vid tekniska frågor.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är

• Orderregistrering samt materialsimulering av montageorder

• Hantering av ordersläpp (EDI och Webbshop)

• Merförsäljning

• Hantering och beslut om returer och krediteringar

• Leverans och prisförfrågningar

• Teknisk vägledning

• Registrering av nya kunder

• Avtalshantering, villkorsfrågor och offertuppföljning

• Hantering och huvudansvarig för Sales Connect, Workplace och E-shop



För att passa i denna roll är det av stor vikt att du har ett teknsikt intresse och att du arbetat i eller har intresse för liknande bransch. Det är mycket meriterande om du har en utbildning med teknsikt inriktning.

Du är mycket serviceminded och tycker om att arbeta med kunder. Du har god telefon- och systemvana. Har du arbetet inom kundservice eller sälj är det en bra grund att stå på och en stor merit.

Då man arbetar i affärssystem är det även meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Movex, Zendesk eller annat ERP-system.

Sälvklart talar och skriver du både svenska och engelska flytande.



Personlighet

Som person är du social, öppen och serviceinriktad med stor förståelse för kunders olika behov. Du har förmågan att vara flexibel och att arbeta strukturerat och ordningsamt då flera olika arbetsuppgifter kan vara aktuella under samma dag.

På SMC arbetar vi inkluderande! Alla hjälps åt och samarbetar tätt. Det är viktigt att du är prestigelös, ödmjuk och vill arbeta på en arbetsplats som genomsyras av teamkänsla och öppenhet.

Som ny på SMC kommer du lätt in i gruppen och blir en del av den familjära stämningen. SMC satsar mycket på sin personal och erbjuder såväl friskvårdsbidrag, extra lång lunchrast för att främja motion, utbildningar, fredagsfika och frukostmöten.



Övrig information

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du kommer att vara anställd av Maxkomepetens, men jobba hos SMC. Det finns goda möjligheter till överrekrytering och förutsatt att alla parter är nöjda kommer konsultuppdraget att övergå i en anställning hos SMC.

Start: Omgående

Plats: Stockholm, Huddinge

Lön: Enligt överenskommelse



Rekrytering

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med rekryteringsbolaget Maxkompetens AB.

Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carolina Löfgren på 070-611 02 75 eller via mail,

Läs mer om Maxkompetens på www.maxkompetens.se

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "oqSGGuA1QVym0_1u2_S3Ig==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
5000454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: