Teknisk koordinator, Solna
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som teknisk koordinator på IT-serviceenheten
Som teknisk koordinator säkerställer du produktionssättning av system, plattformar och produkter genom att samordna de tekniska förutsättningarna. Du arbetar nära projekt och uppdrag. Du bereder, leder, styr och följer upp tekniska ärenden. Du samverkar med våra drift- och infrastrukturgrupperingar för att realisera de tekniska förutsättningarna för projekt och uppdrag.
Du kommer att arbeta i en sammansvetsad grupp med högt i tak, högt tempo och hög kompetens. Du kommer att ha stora möjligheter att vidareutveckla dig.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har erfarenhet av att jobba i unix- och linuxbaserade utvecklings- och driftmiljöer
• har kompetens att delta arbetet med installation och konfiguration i unix- och linuxmiljöer.
• kan planera aktiviteter
• har erfarenhet av att tekniskt bereda ärenden
• har högskoleexamen inom IT-området, företrädesvis systemvetenskap
• har arbetat med drift och underhåll samt med systemadministration
• har erfarenhet av ärendehanteringsverktyg
• kan analysera och förstå system och samband
• har förmåga att arbeta strukturerat och processorienterat
• är bra på muntlig och skriftlig kommunikation
• är bra på att samarbeta .
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med drift och infrastruktur inom en större organisation, samt av teknisk projektledning
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-08-15Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Lindström, Sektionschef 010-574 96 09
Ann Ekström, funktionsansvarig 010-575 00 76
Jan-Erik Åberg, ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1626045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.