Teknisk koordinator pc/klient, Solna
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som teknisk koordinator pc/klient på IT-avdelningen
innebär att du arbetar med att säkerställa mottagning och hantering av ärenden för området arbetsplats. Du arbetar i leveransen för arbetsplats och tar emot, bereder och följer upp tekniska ärenden. Du samverkar i första hand med våra grupperingar för arbetsplats och planering/ärendehantering för att stödja realiseringen av beställningar.
Du kommer att arbeta i en sammansvetsad grupp med högt i tak, högt tempo och hög kompetens. Du kommer att ha stora möjligheter att vidareutveckla dig.
IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 750 medarbetare. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• Har aktuell och relevant teknisk erfarenhet av att jobba med pc/klient.
• Kan planera aktiviteter.
• Har erfarenhet av att tekniskt bereda och planera ärenden.
• Har god initiativ- och handlingsförmåga samt förståelse för system och samband, även på teknisk nivå, relaterade till pc/klient.
• Har arbetat med it-drift.
• Har erfarenhet av ärendehanteringsverktyg.
• Har förmåga att arbeta strukturerat och processorienterat.
• Är bra på muntlig och skriftlig kommunikation.
• Tycker om att samarbeta och bygga relationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med drift och infrastruktur inom en större organisation.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Samtal från annonsförsäljare undanbedes vänligen.
Publiceringsdatum2014-02-27Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Lindström, sektionschef 010-574 96 09
Birgitta Sandberg Hauffman, HR-konsult 010-574 85 09
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1793185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.