Teknisk exportadministratör/logistiker till Täby
Arena Personal Sverige AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en kundorienterad och ansvarsfull exportorderadministratör med teknisk eller mekanisk bakgrund till vår kund i Täby.
Du kommer att ingå i ett team som sköter företagets order- och exportadministration. Tjänsten innebär dagliga kontakter med kunder och samarbetspartners världen över. Du kommer själv att ansvara för ett antal länder med allt från order till leverans.
För att trivas med denna tjänst har du ett genuint tekniskt intresse, då tjänsten bland annat innebär planering och administration för konstruktionsändringsordrar. Vi tror att rätt kandidat för tjänsten har någon form av teknisk eller mekanisk utbildning i botten och har vidareutvecklats inom logistik. Vidare ska du ha arbetat med exportadministration och kundnära arbetsuppgifter och har erfarenhet av orderhantering, tullhantering och kvalificerad administration. Du är välbekant med leveransvillkor och leveransbevakning och har erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem samt av logistik. Det är viktigt att du har vana av att arbeta i MS Excel. Erfarenhet av Movex, M3 och QlikView är meriterande.
Som person gillar du att ta ansvar, är strukturerad, noggrann och har förmåga att prioritera. Du tycker om att arbeta självständigt såväl som i team och du kan snabbt ta viktiga beslut och är inte rädd för att ta risker. Du tycker om att ge service samt har ett intresse av kundrelationer. Mycket god kommunikativ förmåga är ett krav både på svenska och engelska i tal och skrift.
Stämmer denna beskrivning in på dig är du välkommen med din ansökan snarast. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida:
http://www.arenapersonal.com/s%C3%B6ka-lediga-tj%C3%A4nster-jobb.aspx?JobAdId= 327871
Intervjuer kommer att ske löpande och vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Tjänsten börjar som en inhyrning. För rätt person kan det leda den till anställning. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Isabelle Lilja på 08-587 117 04.
Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk Verksamhetsområden: Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj & Marknad, Industri & Teknik, Logistik & Transport, Bygg & Fastighet, Fordon, IT, HR.
Publiceringsdatum2011-05-04Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktIsabelle Lilja, Personalansvarig, 08 587 117 04 (tel direkt)
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Box 30117
10425 Stockholm
KontorsadressAlströmergatan 14
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58711700
Faxnummer: 08-4118490
Jobbnummer 922454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.