Tekniker inom helpdesk till Karlstad
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Karlstad
2018-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tekniker inom helpdesk till Karlstad" (publicerad 2018-11-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Karlstad,
Degerfors,
Karlskoga,
Götene,
Örebro eller i
hela Sverige BRINNER DU FÖR PROBLEMLÖSNING OCH TEKNISK SUPPORT? INFOCARE SÖKER NU EN IT-TEKNIKER INOM HELPDESK TILL KARLSTAD!
OM TJÄNSTEN
I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare.
Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till Second eller Third Line Support eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin.
Publiceringsdatum2018-10-16Arbetsuppgifter * Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
* Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
* Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
* Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
* Dokumentera ärendet och ev. lösning.
* Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
* Informera användarna om status i ärenden
KOMPETENS
* Mycket viktigt du har hög socialkompetens med god samarbetsförmåga
* Pedagogisk med en tydlighet som gör att slutanvändarna förstår dina instruktioner per telefon
* Minst 3 månaders erfarenhet (heltid) av att ge teknisk support i telefon
* Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
* Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office 365, Office-paketet, Outlook, Chrome, Microsoft Edge samt andra vanliga på arbetsplatser förekommande applikationer.
* Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
* Vana vid dokumentation
MERITERANDE
* Erfarenhet av IT inom kommunal verksamhet
* Erfarenhet från servicedesk med fler än 300 slutanvändare
* Erfarenhet/Kurs/Certifiering av Apple-produkter såväl datorer som mobila enheter
SPRÅK
* Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
* Gärna kunskap i något annat nordiskt språk
OM DIG
För att trivas som helpdesk tekniker på InfoCare är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel.
OM REKRYTERINGEN
Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget. Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
FRÅGOR
Eventuella frågor skickas till ansvarig rekryterare.
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Mer informasjon
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-22
Ange följande referens när du ansöker: 68101
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl Larsson
Carl.Larsson@infocare.comFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Gjuterigatan 3
16867 Karlstad
KontorsadressGjuterigatan 3 652 21 Karlstad
Jobbnummer 4404309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.