Tekniker

Falu kommun / Fastighetsskötarjobb / Falun
2016-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tekniker" (publicerad 2016-12-19) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Visste du att Falu kommun för andra året i rad är nominerad till "årets arbetsgivarvarumärke" i kommunklassen av företaget Universum? Vill du bli en av oss? Några av våra tekniker har bytt tjänst inom förvaltningen och vi söker nu efter deras ersättare.

Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Uppdraget är att stödja kommunens olika verksamheter genom att tillhandahålla fräscha, ändamålsenliga och funktionella lokaler, smakliga och näringsriktiga måltider, verksamhetsanpassat IT-stöd och -support, fordon och befordringsservice m fl kringtjänster. I uppdraget ligger även att medverka i förvaltningarnas effektivitetssträvanden genom att erbjuda effektiv service till konkurrenskraftiga priser. Serviceförvaltningen-fastighet består idag av ca 170 anställda fördelade på avdelningarna administration, lokal och mark, service, drift, förvaltning och projektavdelning samt en stab. 

Publiceringsdatum
2016-02-23

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp på 40 personer som är fördelad inom fyra plattformar med yrken som drifttekniker, fastighetstekniker, brand- och säkerhetstekniker, målare, rörmokare, snickare, elektriker, markarbetare mm och vara direkt underställd Enhetschef. Vi erbjuder dig varierande och intressanta arbetsuppgifter. Vi arbetar med drift, tillsyn och skötsel av kommunens fastigheter både inom- och utomhus samt felavhjälpande underhåll, samt har ett helhetsansvar för att våra fastigheter sköts på ett tillfredställande sätt. Du kommer att vara stationerad på en av våra plattformar och del i det team som ansvarar för fastighetsskötseln. Vi kan erbjuda ett givande och omväxlande arbete som innefattar både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter, från enklare reparationer till åtgärder efter myndighetsbesiktning eller driftsoptimering. Ditt arbetsområde kommer att spänna över hela kommunen. I arbetsuppgifterna ingår genomförande av åtgärder efter myndighetskontroller samt att säkerställa att uppdragen sköts och bedrivs på ett ekonomiskt och effektivt sätt. Du ska företräda Kommunfastigheter i kund- och entreprenörskontakter och hantera beställningar och återkoppling gällande kunduppdrag. Du har rapportansvar till din närmaste chef. Du kan komma att ingå i beredskapsorganisationen vilket innebär att du ibland arbetar jour.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

• Gymnasieutbildning med inriktning på drift och fastighetsteknik och energioptimering, eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt

• Mycket god datorvana och administrativ förmåga

• B-Körkort

Som person ska du vara noggrann, social, självgående och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

• Erfarenhet av arbete som drifttekniker

• Högskoleutbildning med driftteknisk inriktning

• Goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom styr/reglerteknik (värme/ventilation) både teoretiskt och praktiskt

• Meriterande är om du har arbetat med hantering av säkerhetssystem (Brandlarm, inbrottslarm, passersystem)

• SBA-utbildning

• EL behörighet lägst BB2

• Erfarenhet från Facility Management-organisation

FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR 

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Obekväm arbetstid kan förekomma.

Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. Provanställning kan komma att tillämpas.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister.

UPPLYSNINGAR

Enhetschef Robin Norberg 023-824 49

Enhetschef Dan Persson 023-867 99

Driftchef Helena Wikström 023-82341

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision Lars Wik 023-821 33

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2685836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: