Teknikdriven Onsitesupport till globalt framtidsbolag
Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Perido söker för kunds räkning en supporttekniker i Göteborgsområdet som är intresserad av en bred teknikerroll innefattande support onsite och över telefon. Företaget erbjuder myndigheter och företag expertis för att kunna möta dagens och framtidens utmaningar inom områden som energi, transport och kommunikationsinfrastruktur. Det är ett stort företag med flera dotterbolag och verksamhet världen över. Tjänsten är placerad på deras kontor i Göteborg.
Rollen som onsitesupport är bred och du får dagligen arbeta med en stor variation av arbetsuppgifter, huvudfokus ligger på klienthantering, felsökning, installation och support kopplat till användarbehörigheter. Arbetet sker såväl onsite bland användarna på kontoret som över telefon och mail och motsvarar första och andra linjens support. Vi ser därför att du som söker har minst ett års erfarenhet av supportarbete, gärna där delar av arbetet har skett onsite. Ett stort plus är om du även har erfarenhet av administrativa system exempelvis inköps- eller ekonomisystem.
Som person är du professionell, social och lösningsorienterad, du tycker om att möta olika människor i arbetet och har ett brinnande intresse för teknik och service. Vidare pedagogisk och tar ansvar för att dina ärenden blir lösta och bidrar till en välfungerande IT-miljö.
Låter det som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-11-24Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning, gärna med IT-inriktning
• Minst ett års erfarenhet av supportarbete
• Goda tekniska kunskaper inom ex Active Directory, MS Office, Windows
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Erfarenhet av något administrativt system, ex inköps- eller ekonomisystem
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid t.o.m maj 2017, därefter deltid (ca 80 %). Konsultuppdrag till september 2017. Tillträde efter årsskiftet.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14562MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14562MT
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSökord: Supporttekniker , IT-support , Onsite-tekniker , Helpdesk , IT
Letar du efter ett jobb som supporttekniker i Göteborg där ingen dag är den andra lik? Vill du hjälpa användare på plats och över telefon med t. ex felsökning och installationer? Är du flexibel och vill kickstarta det nya året med ett uppdrag på ett stort bolag med framtidsfokus? Isåfall bör du läsa vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-24
Ange följande referens när du ansöker: 14562MT
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3179059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.