Teamledare Serviceenheten - Inriktning Reklamation till Jollyroo
Jollyroom AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 200 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 40 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen i Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 300 fantastiska medarbetare, 200 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Brinner du för ledarskap och vill arbeta på en av Göteborgs snabbast växande arbetsplatser? Då ser vi fram emot din ansökan!
Ansvar
Vi söker en Teamledare till vår Serviceenhet inom området Reklamation. Du fungerar, tillsammans med de andra Teamledarna inom Service, som Servicechefens högra hand och ser till att uppsatta mål nås. Du arbetar både med strategiska avdelningsfrågor och personalfrågor. Din roll som Teamledare innebär också att du till dels arbetar operativt och samtidigt ser till att alla förekommande arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet utförs samt att processerna följs i linje med gällande rutiner och föreskrifter.
Publiceringsdatum2018-07-23Dina arbetsuppgifter• På daglig basis följa avdelningens statistik och säkerställa att vi håller bestämda servicemål i samtliga länder
• Leda och fördela arbetet enligt tilldelade instruktioner och anvisningar från Servicechefen
• Ha koll på servicenivå och rutiner för teamet samt kommunicera samtliga servicemål på daglig basis
• Planera och boka in personal
• Komma med förslag på utvecklingsmöjligheter och effektivisering av avdelningen
• Hålla god ordning och reda samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
• Vara ett gott föredöme
• Övriga administrativa uppgifter som utförs av Reklamationsavdelningen.
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet från ledande befattning
• Van vid kundbemötande och minst ett års erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice/reklamation och/eller e-handel
• Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem
Meriterande
• Kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete
• Erfarenhet av arbete med målsättning och uppföljning
Dina personliga egenskaper• Kundorienterad
• Handlingskraftig - du drivs av att nå mål och agerar om något inte går som tänkt
• Förmåga att kommunicera med medarbetare på ett effektivt och tydligt sätt
• Positiv till förändring och förbättring
• Resultat- och lösningsinriktad
• Pedagogisk - du coachar personalen till att möta och överträffa våra kunders förväntningar
Vi erbjuder
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt: HR generalist Nicole Berger via
nicole.berger@jollyroom.seSom ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 4260539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.