Teamleader / kundtjänst / kundtjänstansvarig

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-03-30

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TT-Nyhetsbyrå.

Om företaget
TT Nyhetsbyrån grundades 1921 och erbjuder Nordens största utbud av texter, bilder, videor, infografik. De hjälper mediekoncerner, myndigheter, marknadsavdelningar med flera med innehåll. Som nationell nyhetsbyrå spelar TT också en central roll i många organisationers nödvändiga omvärldsbevakning och erbjuder dessutom pressreleasetjänsten Via TT. Sedan snart ett sekel bygger de affärer och skapar trovärdighet som oberoende aktör i Mediesverige. De är cirka 200 anställda och 150 av dem arbetar med nyhetsproduktion som journalister, fotografer, nyhetstecknare med mera. TT Nyhetsbyrå har sitt huvudkontor i ljusa och fina lokaler vid Slussen i Stockholm, men har även mindre kontor i Malmö, Göteborg, Bryssel och Sydney. TT-Gruppen omsätter cirka 700 miljoner kronor och här ingår även medieanalysföretaget Retriever.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som teamleader kommer du att leda ett tight och härligt team, där ni är fyra personer, som tillsammans ansvarar för kundsupporten. Du coachar, motiverar och leder gruppen men kommer även ha fokus på att utveckla processer och effektivisera rutiner, både var gäller arbete på egna avdelningen och hur ni arbetar med övriga organisationen. Du tillhör försäljnings- och marknadsavdelningen som består av 12 personer där alla har ett nära samarbete och du rapporterar till försäljnings- och marknadschefen. Vidare ansvarar du för det operativa arbetet på avdelningen där du, tillsammans med övriga kundtjänst, hanterar inkommande ärenden via säljstödssystemet, mail, slack och telefon. Ärenden som du hanterar är av varierande karaktär bland annat hjälpa och utbilda kunderna i system, fakturering och offerthantering, bildrapportering, bildrättigheter och administrera användarkonton. Därtill är du även med och stöttar säljarna i deras arbete och hjälper till med till exempel onboarding av nya kunder, förnyelse av kontrakt och utveckla samarbetet med befintliga kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av ledarskap och/eller personalansvar
• Erfarenhet av Salesforce är meriterande
• Erfarenhet av att effektivisera rutiner på kundsupport, meriterande på försäljning
• Kunskap i pressreleasetjänster och/eller media är meriterande
• Erfarenhet av försäljning är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ser att du som söker har en god ledarskapsförmåga där du stöttar, coachar och följer upp medarbetarna och deras arbete för att säkra en hög kvalitet i arbetet. Du trivs i med mycket kundkontakt och är serviceinriktad där du säkerställer att servicenivåerna håller den standard som eftersträvas gentemot kunderna. Vidare är du nyfiken, initiativtagande och ser positivt på förändringar där du har förmågan att få med dig dina medarbetare. Därtill har du god problemlösningsförmåga och är van vid arbetstoppar. Du har god förmåga att kunna ta till dig information och gillar att analysera data för att förändra saker till det bättre. Slutligen har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teamleader, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, försäljning, sälj, ledarskap, rekrytering, heltid, media, pressreleaser

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5662094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: