Teamchef Försäljning
Apoteket AB, Apoteket Partner / Försäljningsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB, Apoteket Partner i Kalmar,
Stockholm eller i
hela Sverige Apoteket är en av Sveriges främsta fackhandelskedjor och starkaste konsumentvarumärken. Vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter och vi utvecklar ständigt nya produkter. Vår rådgivning och attraktiva lösningar inspirerar till ett liv i hälsa - vi gör det enklare att må bra! Vi erbjuder också e-handel på apoteket.se.
Företaget har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg - landsting, kommuner och företag. Hälsa, farmaci, ledarskap och företagande är viktiga hörnstenar i företagets utveckling och Apoteket söker kontinuerligt talanger som vill utvecklas inom dessa områden.
När försäljningen av apotek är slutförd kommer Apoteket AB att ha cirka 35 procent av marknaden. Det innebär att Apoteket AB i början av år 2010 har ca 340 apotek. Apoteken kommer att drivas dels i egen regi och dels som franchise.
Apoteket Partner är ett affärsområde inom Apoteket AB som driver Apotekets grossistfunktion, Apotekets distanshandel samt produktion och försäljning av dosförpackade läkemedel i Sverige. Apoteket Partner ansvarar också för drift och förvaltning av Apotekets IT och driver Apotekets kundservice på uppdrag av koncernens affärsverksamheter och dotterbolag. Affärsområdet har cirka 1250 medarbetare.
Enheten består av ett antal säljare, som jobbar aktivt med försäljning via telefon mot både professionella och privata kunder, på Apoteket Kundservice. Inom enheten bearbetar vi befintliga kunder samt uppsöker nya kunder inom vården.
Arbetsuppgifter:
Att vara Teamchef för ett team inom Kundservice som omfattar upp till 25 medarbetare och fungera som teamets närmaste chef. Ha ett nära samarbete med övriga chefer inom enheten för att säkerställa Kundservice samlade åtaganden i form av en effektiv och kvalitetssäkrad leverans. Att ansvara för arbetsledningen av teamet och teamets dagliga produktion och vara närvarande/tillgänglig under verksamhetens arbetstider. Ett tydligt chefs- och ledaransvar inklusive personal- och resultatansvar, resursplanering, verksamhetsuppföljning, arbetsmiljö och utveckling av teamets verksamhet ingår i uppdraget:
Som Teamchef för försäljningsteamet ingår också specifikt;
• Verksamhetsutveckling - ansvar för utveckling av befintliga och nya säljkanaler
• Leda försäljningsavdelningen med fokus på ledarskap och coachning av säljorganisationen
• Professionalisering av avdelningen, utveckla organisationen, skapa en "vinnarkultur"
• Öka försäljningsintäkterna och anpassa/utveckla säljresurserna efter målsättningen
• Delta i generell affärsutveckling/kundutveckling för att Distanshandel ska bli en lönsam enhet.
Ansvar för nedanstående försäljningsaktiviteter;
• Aktivt via kundserviceorganisationen sälja till kunder som spontant kontaktar Apoteket för att därefter genom information (muntlig och genom medskick i paket) och erbjudanden få dem att lägga beställning via nätet
• Via orderberedningen ringa kunder som valt utlämning lokalt apotek och erbjuda hemleverans.
• Via direktsäljare bearbeta dietister för att styra mot hemleverans genom att sälja in Livsmedelsportalen som beställningssystem
• Öka varukorgen för kunder med få varor och låg bruttovinst genom att i samtal med kunden föreslå kompletterande produkter, framförallt genom erbjudanden och "paket"
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning inom för verksamheten relevant område. Akademisk utbildning inom för verksamheten relevant område, eller ledarutbildning är meriterande. Praktisk erfarenhet av ledarroll med personalansvar med goda resultat eller gedigna ledaregenskaper. Du har också erfarenhet från en eller flera säljorganisationer, gärna i en ledarroll.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2010-05-20Övrig informationFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefen för Kundservice Masoud Variani 070-384 27 92.
För facklig information kontakta:
Unionen Anna Ekergren, tfn 073- 696 57 67
Farmaciförbundet Britt-Marie Sjövall, tfn 0480-41 64 69
Sveriges Farmacevtförbund Erja-Liisa Huttunen, tfn 0730-78 60 33
Arbetstider och omfattningHeltid 40 tim
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-04
Ansökan kan skickas till e-postadress:
masoud.variani@apoteket.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMasoud Variani, +46 070-384 27 92
FöretagApoteket AB, Apoteket Partner
AdressApoteket AB, Apoteket Partner
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 656265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.