Team Lead till Flüggers kundservice
Flügger AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flügger AB i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Bollebygd eller i
hela Sverige Vår duktiga teamledare för teamet på Customer Service går vidare till en ny roll i bolaget och nu söker vi hennes ersättare som ska fortsätta att driva arbetet med att utveckla och förbättra kundservicen för våra kunder.
Om tjänsten:
Teamet på Customer Service arbetar med att besvara frågor från våra kunder gällande order och leveranser via telefon och mail. Din huvuduppgift består dagligen i att, förutom att arbeta med resten av teamet med att ge bästa support till våra kunder, även att arbetsleda och fördela arbetet inom gruppen. Arbetsdagen kretsar kring att hitta lösningar på kundens frågor med fokus på att stärka kundnöjdheten.
Ansvarsområden: Delaktig i arbetet med att skapa arbetssätt och metoder för att förbättra kundserviceupplevelsen. Bidra till att underhålla och utveckla hög operationell standard. Instruera och utbilda teamet. Bidra med input till vidareutveckling av teamets KPI:er. Vara delaktig i implementering av strategiska och taktiska initiativ i teamet. Följa upp orderflöde, både vid manuell registrering och elektronisk mottagning.
Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av kundservice och du är van att arbeta i högt tempo. För att lyckats i rollen behöver du vara strukturerad, lösningsorienterad och motiverande. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i grupp och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Då du har många kontaktytor i det dagliga arbetet så tror vi att du trivs i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga.
Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. God datorvana i affärssystem som tex AX Det är starkt meriterande om du har branschvana Goda kunskaper i Excel
Du kommer att sitta i moderna lokaler centralt i Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter.
Ansökan
Skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast den 13 oktober 2017. Har du frågor om tjänsten kontakta Customer Support Manager Hannes Alvin på telefon 033-700 23 72.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget
Flügger AB är Sveriges i storleksordning tredje största färgföretag. Huvudkontoret är beläget i Bollebygd, mellan Borås och Göteborg. Produktionsenheter finns i Bollebygd, Bankeryd och Bodafors. Med våra 83 helägda butiker och 76 återförsäljare finns vi idag på över 159 platser över hela Sverige. Vi ingår i Flügger koncernen som i Danmark, Sverige och Norge omsätter ca 1,8 miljarder SEK.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-29ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHannes Alvin
haal@flugger.com 033-700 23 72
FöretagFlügger AB
AdressFlügger AB
Mölndalsvägen 77
41263 Göteborg
KontorsadressMölndalsvägen 77
Jobbnummer 3725187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.