Team Lead Customer Service Frontline Malmö

Resurs Bank AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank AB i Malmö, Helsingborg, Borås, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta i rollen som Team Lead Customer Service Frontline på en modern nischbank som just nu är inne i en transformationsresa? Resurs är årets Karriärföretag och vi vill nu att du blir en del av vår resa. Läs mer här nedan!

Få koll på rollen

Du kommer att ha personalansvar för en grupp på cirka 15 medarbetare med olika erfarenheter och åldrar, som servar våra kunder främst via telefon, mail och chatt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att kommunicera Resurs mål & strategi som inkluderar en digital frontline, samt säkerställa att policys, riktlinjer och rutiner efterlevs. I ditt ansvarsområde ingår även;

• Mål-och resultatuppföljning
• Utveckla dina medarbetare i försäljning
• Driva digitalisering på Customer Service
• Genomföra samtliga medarbetarsamtal
• Medlyssna och coacha
• Ständigt förbättra, inom ramen för teamet
• Samverka med relevanta funktioner utanför teamet
• Bidra till/delta i projekt

Delar av tiden själv ta kundsamtal för att ha rätt förutsättningar att coacha medarbetarna

På ett personligt plan

Vi är på en digital förändringsresa och för att lyckas behöver vi dig som får saker att hända, förenklar, och bryr sig om våra medarbetare, kunder och vårt samhälle. Du tror på löpande feedback och coaching av ditt team, ser till att vi är på rätt väg och får individen att växa.

Du är en passionerad och engagerad kollega som älskar sälj! Du arbetar målfokuserat med nyckeltal för kundservice och försäljning i en föränderlig och snabbfotad miljö, där du får göra dagliga prioriteringar och omprioriteringar. Du har i tidigare roller utvecklat processer för att öka effektiviteten i kundservice och du har ett öga för ständiga förbättringar.

Tidigare ledarerfarenheter är ett krav samt intresse för att använda sig av modern teknik för att utveckla kundupplevelsen inom kundservice /retail. Vi kommer löpande implementera sådant som AI-baserade verktyg, chatt och Speech Analytics där du tillsammans med övriga chefskollegor och medarbetare fortsätter utveckla vår kundservice till den bästa.

Du kommer ingå i vårt Frontlinegäng som består av 4 dedikerade team placerade i Helsingborg och Borås.

Mer än bara ett jobb

Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank - vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?

Bra att veta

Tillträde: 22 augusti eller enligt överenskommelse

Anställningsgrad: Heltid

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Aktivitetsbaserade kontor i fräscha lokaler i centrala Malmö.

Under dina första veckor kommer du att utbildas i Helsingborg varför du behöver kunna ta dig till vårt kontor i Helsingborg innan du börjar arbetet med att bygga upp ditt team på kontoret i Malmö.

Ansök idag!

Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.

För att ansöka klickar du på nedan länk. Det är smidigt och enkelt!



#RB



Resurs Bank
Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger vi erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för våra kunder. Och för samhället. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-05-02

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resurs Bank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resurs Bank AB (org.nr 516401-0208)

Arbetsplats
Resurs Bank

Jobbnummer
6597275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank AB: