Täby kommun rekryterar controller

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Täby, Danderyd, Sollentuna, Solna, Järfälla eller i hela Sverige

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Läs mer på www.taby.se

I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Dina arbetsuppgifter
Som controller hos oss arbetar du med både styrning och stöd till Täby kommuns verksamheter med ett eget definierat ansvarsområde. Denna tjänst är riktad mot kultur och fritid samt kommunstyrelsens verksamhet. Arbetet innehåller verksamhetsplanering med budget- och prognosarbete, avvikelserapportering vid del- och årsbokslut samt utrednings- och utvecklingsarbete. I arbetet ingår att vara delaktig i framtagandet av verksamhetsplan, delårsrapport samt årsredovisningen.

Du arbetar självständigt mot verksamheten där du är chefernas rådgivare och bollplank i ekonomiska frågor. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen och ingå i ett team om totalt 14 controllers och rapportera till verksamhetschef och ekonomichef. Ekonomiavdelningen tillhör kommunledningskontoret.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och flera års kvalificerad erfarenhet som controller eller liknande, gärna inom en kommunal eller offentlig verksamhet.

Vi ser att du är resultatinriktad, drivande och har en god analytisk förmåga. Du kan identifiera risker, ser möjligheter till förbättringar och trivs med att arbeta nära verksamheten. Arbetet kräver också att du kan driva dina frågor självständigt och att du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift. Som person är du lyhörd med ett öppet och flexibelt förhållningssätt. Vi värdesätter även god kommunikativ och pedagogisk förmåga. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Stämmer detta in på dig? Är du en person som tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter att vara med och påverka?

Vad kan Täby kommun erbjuda dig?
Vi kan vi erbjuda dig ett intressant och roligt arbete i en spännande organisation då vi är en kommun i stark tillväxt. I vårt team är det högt i tak, det händer mycket, och vi delar gärna med oss av våra erfarenheter. Du kommer att kunna bidra med förbättringar både ute i verksamheten och i hur vi arbetar på controllerenheten. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Under våren 2017 flyttar Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, som ligger i nära anslutning till Täby centrum.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar Täby kommun med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Jagt 08-736 28 49, irene.jagt@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontakt
Helen Klockare SACO 08-5555 95 12 helen.klockare@taby.se
Gill Blomberg Vision 08-55 55 969 gill. blomberg@taby.se

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3035138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: