Systemtekniker till Servicecenter

Göteborgs stad., Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 500 anställda och befinner oss på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2018-10-17

Arbetsuppgifter
Servicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service, direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

De tre enheterna som utgör Servicecenter befinner sig i ett gemensamt, långsiktigt utvecklingsarbete, som ska leda till ännu bättre och effektivare service för Göteborgs Stads medarbetare. Vi söker nu medarbetare till enheten Närstöd, vars huvuduppgift är att lösa IT-relaterade problem som behöver åtgärdas på plats hos kunderna i stadens förvaltningar och bolag.

Att vara systemtekniker på enheten Närstöd innebär i huvudsak att ge service där kunderna befinner sig, överallt i Göteborgs Stads stora organisation med lokaler över hela staden.
Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av kundkontakt, teknik och verksamhetsnytta, där du aktivt kommer medverka i Intraservice serviceleverans.



Kvalifikationer
Vi tror att du är en erfaren IT-tekniker, som redan jobbat några år med att serva kunder på plats. Vi ser gärna att du har en utbildning på minst yrkeshögskolenivå. Vidare behöver du ha bred, allmän IT-kompetens kring felsökning, driftsättning och underhåll av operativsystem, hårdvaruenheter (exempelvis skrivare), mobila enheter samt Office 365. Vi ser positivt på om du också har erfarenhet och kunskap av support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg och kan lösa lite mer komplexa ärenden samt koordinera ärenden. Om du har erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stad är det ett plus.

Du är uppskattad för ditt sätt att placera kunden i centrum och även för din breda tekniska kunskap. Kanske har du dessutom något tekniskt område där du har skaffat dig fördjupad kompetens. Du gillar kundkontakten och drivs av att lösa problem, oavsett om de är stora eller små. Du ser god kvalitet som en ledstjärna och värdesätter ordning och reda.

Du hanterar ärenden genom att vara social och pedagogisk i kundmötet samt självgående och initiativrik i den tekniska utmaningen, men du inser också när det är läge att diskutera lösningar och åtgärder med dina arbetskamrater. Du trivs med att växla mellan självständigt arbete och teamwork och delar gärna med dig av dina egna kunskaper.

Lika viktigt som att du fokuserar på en enskild kund och engagerar dig i dennes datorproblem, är att du kan lyfta blicken och se de stora sammanhangen. Du kommer att involveras i Intraservice ständigt pågående interna utvecklingsarbete, bland annat genom att ingå i olika typer av arbetsgrupper, där du aktivt bidrar med erfarenheter och insikter från de dagliga kundmötena som systemtekniker. Därför behöver du vara bekväm med att ibland representera dina närmaste kollegor, att framföra idéer och tankar och på ett konstruktivt sätt resonera kring dem med kollegor från andra delar av Intraservice

Ett krav är att du har B-körkort.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvård

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: A821487
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Ringqvist 031-3678432

Företag
Göteborgs stad., Intraservice

Adress
Göteborgs stad., Intraservice
Rosenlundsgatan 4
40331 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
4408621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Intraservice: