Systemtekniker Avaya
TDC Sverige AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TDC Sverige AB i Örebro,
Norrköping,
Karlstad,
Linköping,
Falun eller i
hela Sverige I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen - Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om 23,3 miljarder danska kronor och drygt 8 600 medarbetare (2014). TDC grundades i Danmark 1882.
TDC levererar morgondagens kommunikationslösningar och Contact Centers, med Avaya som en av våra plattformar. För att möta marknadens efterfrågan, behöver vi nu utöka vårt Avaya-team med ytterligare en Systemtekniker.
Vi söker dig som vill arbeta i framkant när det gäller systemintegration inom tele- och datakommunikation med Avaya som plattform. Du kommer att arbeta med kunden i centrum och tillsammans med Sveriges skickligaste specialister inom Avaya.
Publiceringsdatum2015-11-09Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär att fungera som tekniker på plats hos en av TDC:s större kunder i Örebroregionen. Du kommer att arbeta med felsökning och åtgärd av kundens telefonilösning, programmering av Contact center, växelkonfigurationer, patchningar samt migrering till nya lösningar (t.ex. IP). Du samarbetar nära kundens kundtjänst och TDC:s egna servicedesk.
Utöver detta innebär arbetet att:
• Hålla SLA tider enligt avtal
• Återkoppla till kunden
• Ärendehantering
• Löpande fakturera och tidsrapportera
• Löpande ärende- och kunddokumentation
• Löpande underhålla och utveckla den egna kompetensen
Kvalifikationer• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom tele-/datakom, systemutveckling eller motsvarande
• Kunskaper inom traditionell pbx-teknik, TCP/IP, VoIP och SIP
• Kunskap inom databasområdet, Linux, Microsoft Server och SQL
• Certifiering inom alternativt tidigare erfarenhet av att arbeta med Avaya CS 1000 samt Contact Center
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
Dina personliga egenskaperFör att vara framgångsrik i rollen bör du ha intresse och förmåga att utveckla och förvalta våra kundrelationer. Vi söker därför dig som:
• Har ett konsultmässigt förhållningssätt
• Är lyhörd för kundens verksamhet och behov
• Har lätt för att knyta nya kontakter
• Är resultatorienterad, självgående och uppskattar ett kreativt arbete
• Har en vilja att utveckla din kompetens
• Är prestigelös, effektiv, noggrann och stresstålig
• Har administrativ förmåga
Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan!
Placeringsort:
Örebro, resor inom regionen förekommer.
Facklig kontaktperson:
Unionen Christer Svedberg, telefon: +46 (0)8-519 81247
SEKO Lars-Ove Hedman, telefon: +46 (0)470-5 92314
Akademikerna William R McBay, telefon: +46 (0)8-519 81284
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid tillsvidare.
ErsättningLön enl. ÖK.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennifer Kendrick, HR Business Partner 0767236226
jennifer.kendrick@tdc.sePerry Lövbom, Manager Avaya Service 08-519 81395
perry.lovbom@tdc.seFöretagTDC Sverige AB
AdressTDC Sverige AB
Norra Malmvägen 143
19162 Sollentuna
KontorsadressNorra Malmvägen 143
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2518987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.