Systemtekniker

SOS Alarm Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

Vi söker nu systemtekniker till vår IT-avdelning med placeringsort Stockholm.



ROLLEN

SOS Alarm Sverige söker nu förstärkning inom SOS IT och Systemdrift. Du kommer att ingå i en Teknikergrupp som har ansvaret för drift och underhåll av den verksamhetskritiska systemdriften. Incident samt Problemhantering med analys och uppföljning kommer ingå som en stor del i rollen som Systemtekniker och du kommer att arbeta med flera olika verktyg kring övervakning och managering. Du arbetar med att säkerställa driften av de verksamhetskritiska systemen så väl som att delta i nya IT projekt.

I alla arbetsuppgifter kommer det vara viktigt att stötta verksamhetens utifrån förväntningar och avtal samt leverera god service till våra användare och kunder. SOS Alarm driftar sina tjänster huvudsakligen i Windowsmiljö.

Beredskapstjänstgöring ingår som en del av arbetsuppgifterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Identifiera förbättringsåtgärder för teknik och processer.
• Säkerställa driftstabilitet för system/applikationer och övriga It-komponenter.
• Genomförande och uppföljning av systemsäkerhetsanalys
• Säkerställ uppdaterad och tillgänglig systemdokumentation.
• Agera brygga mellan IT-nära förvaltning och infrastruktur.
• Arbeta proaktivt för att säkerställa systemets funktion
• Delaktig i framtagande av förvaltningsplaner ur systemtekniskt perspektiv
• Beredskap enligt rullande schema för SOS Alarms system som kräver 24/7/365 drift kopplat till ansvarsområdet.
• Installation och förvaltning av system kopplat till ansvarsområdet
• Drift och underhåll kopplat till ansvarsområdet
• Incidenthantering
• Hantera förändringsärenden

Du kommer ingå i ett team om ca 6-8 personer med fokus på att säkerställa driftstabilitet samt vidareutveckling av våra system och applikationer. Systemförvaltning ligger i funktionen System inom enheten Operations och du rapporterar till chef för Operations. I rollen ingår att samverka internt på IT-avdelningen, med övrig verksamhet samt externa partners och leverantörer.

VI SÖKER DIG

• Som har mångårig erfarenhet inom systemförvaltning
• Du har ett brinnande intresse av att ta hand om och förbättra våra system
• Mångårig erfarenhet av Microsoft miljöer med god kunskap om AD och Server
• Som har erfarenhet av att arbeta med förändring, problem och incidentprocesser
• Som kommunicerar väl, skriftligen och muntligen på svenska och engelska

Troligen har du arbetat med drift i verksamhetskritiska driftmiljöer och har ett stort intresse för teknik och IT. Du har god samarbetsförmåga samt är en självgående tekniker. Du är strukturerad, har ansvarskänsla, engagemang, analytisk förmåga samt en nyfikenhet till problemlösning och teknik.

För att lyckas i rollen är du ansvarstagande och resultatinriktad. Du är initiativtagande och har ett sinne för problemlösning. Som person är du kommunikativ och du tycker om och blir inspirerad av att leda andra. Vidare motiveras du av att arbeta med människor och är duktig på att skapa tillit och förtroendefulla relationer. Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team.

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss, maila oss på rekrytering@sosalarm.se

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-09-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
SOS Alarm
11357 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 38, 113 57 STOCKHOLM

Jobbnummer
4360310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: