Systemförvaltare till Carnegie
Wrknest AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-10-14Om tjänstenWrknest söker nu åt Carnegies räkning en Systemförvaltare som har erfarenhet inom dessa områden eller liknande. Du har erfarenhet av att koordinera förvaltningsaktiviteter där samverkan mellan verksamhet och IT behövs.
Carnegie är Nordens främsta finansiella rådgivare. De sammanför investerare med entrepenörer och företag för att skapa tillväxt för kunder, ägare och samhället i stort. En mötesplats mellan kunskap och kapital helt enkelt.
Detta är en direktrekrytering till Carnegie där Wrknest har hand om processen.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen kommer du att hålla ihop planering och kravställning från verksamhet, utveckling & support, användaradministration, behörighetshantering, uppföljning av SLA gentemot leverantör. Det primära förvaltningsområdet är deras Intranät som baseras på MS SharePoint och Externwebb som baseras på WordPress. I rollen ingår också operativt arbete med SharePoint för att underhålla innehåll och sidor. Du ingår i ett team som arbetar med applikationsförvaltning och utveckling av köpta system där din roll som systemförvaltare innebär att hålla ihop förvaltningen tillsammans med verksamhet och extern/intern IT. Du har förmåga att driva utredningar, förstudier och andra uppdrag som är kopplat till ditt ansvarsområde. Du kommer även ha processansvar för behörighetshantering för Carnegies system såväl köpta som egenutvecklade.
Vi söker dig som har
• Relevant utbildning i t.ex Systemvetenskap/Datavetenskap
• Minst 5 års erfarenhet i rollen som systemförvaltare där du har arbetat med systemfrågor såsom design, implementation, utveckling och support.
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Erfarenhet från Agila metoder som Scrum/Kanban, MS Azure devops, förvaltningsramverk som PM3/ITIL.
• Tidigare erfarenhet av arbete med ramverk och styrning för behörighetshantering. Erfarenhet av MS SharePoint.
Vi ser det som meriterande
• Erfarenhet från förvaltning av CMS system och WordPress, deltagit i krav och testarbete
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, målmedveten och har en analytisk förmåga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Tjänsten avser heltid, 40h/v.
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Plats: Centrala Stockholm
För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att få en onboarding i samband med start. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
I över 200 år ha Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWrknest AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 6043077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.