Systemförvaltare telefoni, IT/Tele servicedesk, Landstings-IT
Landstinget i Värmland, Landstings-IT / Datajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstings-IT i Karlstad,
Säffle eller i
hela Sverige Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7500 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Landstings IT, där servicedesk IT/Tele ingår, består av 120 medarbetare i olika yrkesroller där huvuddelen är placerade i Karlstad men vi har även personal i Arvika, Torsby, Säffle och Kristinehamn.
Publiceringsdatum2018-09-18ArbetsuppgifterEn dag på servicedesk IT/Tele är varierande och kan innehålla bland annat ta emot och ta ansvar för support- och beställningsärenden, att du efter registrering, analys, prioritering, lösa eller eskalera alla inkomna ärenden, detta tillsammans med dina kollegor i teamet. Du överblickar alla ärenden och håller slutanvändaren informerad om processen samt stötta användare via telefon, e-post och chatt. Du kommunicerar ärendena med dina kollegor på Landstings IT.
KvalifikationerVi söker dig med intresse för, och gärna erfarenhet av, servicedesk arbete och systemadministration.
Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter.
Du är prestigelös och ansvarsfull och hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt.
Vi ser att du har en god känsla för service och kundkommunikation.
Du ska ha adekvat gymnasiekompetens och några års arbetslivserfarenhet från telecom-branchen.
Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper, du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska, gillar att ta ansvar och är strukturerad i ditt arbete, är proaktiv och serviceinriktad som person. Du är även uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team, är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
Det är viktigt att du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot och att du har ett stort IT intresse.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av support via telefon, chatt och mail, har erfarenhet av administration av Avaya-televäxlar och att du har administrerat mobila enheter i Airwatch eller annat MDM verktyg.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på
www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/184394
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonny Brandt, chef servicedesk IT/Tele 054-61 91 97
Barbro Lindroos, chef IT-drift 054-61 91 94
FöretagLandstinget i Värmland, Landstings-IT
AdressLandstinget i Värmland, Landstings-IT
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad
Kontorsadress65182 Karlstad
Jobbnummer 4354310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.