Systemassistent, IT-support första linje
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen i Stockholm,
Solna,
Huddinge eller i
hela Sverige Karolinska Institutet
Karolinska Institutets mål är att förbättra människors hälsa genom utbildning och forskning. Kärnverksamheten stöds administrativt av medarbetare vid Universitetsförvaltningen och institutionerna.
Universitetsförvaltningen stödjer KIs institutioner och ledning, de tre styrelserna och deras underorgan. Universitetsförvaltningen svarar dessutom för administrativt stöd och samordning för flera centrumbildningar och projektorganisationer.
Universitetsförvaltningens verksamhet kan indelas i fyra områden; Strategi och utveckling, fakultetskanslier, basadministration och infrastruktur.
Avdelning
Supportenheten består av 10 personer, varav 3 i första linjen. Enheten hanterar ärenden som rör KI:s gemensamma infrastruktur, e-post, beställningar m.m. samt för universitetsförvaltningen även klientstöd.
Tjänsten på IT-supporten är för dig som tycker om att hjälpa andra människor.
Din huvuduppgift är att ta emot och hjälpa IT-användare och du kommer att använda telefon och e-post som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att lösa användarens problem samt registrering och fördelning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem (Nilex).
Publiceringsdatum2012-06-25Erfarenhet och utbildningDu har KY-utbildning eller gymnasium med it-inriktning, eller motsvarande.
Du har minst 2 månaders erfarenhet av arbete i it-support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem.
Du har goda allmänna it-kunskaper och är en van användare av MS Office.
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är meriterande.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
Dina personliga egenskaperDu är en positiv och social person som älskar att ge service, du har lätt att lära och gillar att lösa problem.
Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande it-kunskaper. Rollen kräver ett eget driv då arbetsbelastningen periodvis varierar.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100 % tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-18
Ange följande referens när du ansöker: 3953/2012-228
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Lönnerberg, enhetschef, 08-524 866 27
Facklig kontaktJohanna Diehl, 08-524 863 84
Anna Aleman, 08-524 866 07
FöretagKarolinska Institutet, Universitetsförvaltningen
AdressKarolinska Institutet, Universitetsförvaltningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm
Jobbnummer 1280462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.