Systemansvarig/ Systemspecialist

Avanzera AB / Elektronikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi söker en systemansvarig/ systemspecialist till vår kund Cygate. Detta är en rekrytering som genomförs via oss på Avanzera. Cygate önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Cygate är en del av Telia Company-koncernen och driver en egen konsultverksamhet och återförsäljer tekniska lösningar till stora och små kunder över hela Sverige. Cygate har 700 anställda och 20 lokalkontor i hela Sverige. Tjänstens placering är på Cygate och Telias huvudkontor i Solna, norr och Stockholm med goda kommunikationer.

Tjänsten tillhör inköpsavdelningen och uppdraget inom Cygate Sourcing är att ansvara för deras leverantörer, maximera värdet i affärerna genom hållbara inköp till rätt kvalitet, teknologi och god lönsamhet. Teamet strävar efter att ständigt utmana sig själva och utvecklas till att bli en inköpsorganisation i världsklass. Varje dag bidrar teamet till att Cygate gör lönsamma affärer på ett mer och mer effektivt sätt.
Teamet består av 13 personer och tillsammans ansvarar dom för strategiskt inköp, förhandlingar med leverantörer, miljö och hållbarhet, logistik, supply chain, internationella affärer och utveckling av effektiva inköpssystem. Nu söker vi ytterligare en ambitiös målmedveten kollega till vårt härliga team!


Arbetsuppgifter:
Som systemadministratör inom inköpsorganisationen ansvarar du för att kontinuerligt driva utveckla systemstöd som bidrar till effektivisering och automatisering av inköpsprocessen (Purchase 2 Pay). Du ansvarar för förändrings- och förbättringsarbeten, upprätthållande av aktuell data, ta in kollegors synpunkter och önskemål samt kravställa och driva förbättringar gentemot våra leverantörer samt vara länken mellan systemleverantörerna och inköpsavdelningen.

Systemadministratören arbetar kontinuerligt för att skapa en förståelse kring användarnas dagliga utmaningar och är den som har djup kunskap i systemens möjligheter och funktioner.
Det system du ansvarar för är av strategisk vikt för företagets vidare digitalisering av både sälj och inköpsprocessen. Vi har kommit långt i digitaliseringen och du förväntas driva vårt nästa steg i att införa robotics i inköpsprocessen. Du kommer att vara drivande i arbetet att ständigt förbättra våra interna processer och rutiner för användarna av systemen genom att kunna identifiera, konkretisera, föreslå och genomföra förändringar i systemen som skapar förutsättningar till ökad effektivitet i syfte att kunna möta företagets planerade tillväxt.
Befattningen tillhör inköpsorganisationen och är underställd inköpschef.


Din bakgrund:
Vill du vara med och påverka? Är du intresserad av digitalisering och robotics?

• Förmåga och intresse att sätta sig in i detaljer, lyssna på verksamhetens behov, kunna se förbättringsmöjligheter i systemen och med en långsiktig strategi ha förmåga att driva igenom förändringar i linje med verksamhetens plan.
• Intresse för att skapa ordning och reda, är noggrann, strukturerad och välorganiserad.
• Självständig, ärlig, målmedveten och handlingskraftig.
• Har starkt driv och förmågan att få saker gjorda - En "doer".
• Informativ och samarbetsinriktad samt ha god kommunikationsförmåga.
• God analytisk och problemlösningsförmåga samt förståelse för optimeringens effekt på ekonomiska konsekvenser.
• Hög teknisk kompetens samt erfarenhet av att ha jobbat med förbättring- och utvecklingsarbete inom webbaserade system.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med "PIM" system (Product Information Management System) och gärna intresse för automatisering (robotics).
• Förståelse för system och databaser.
• Förståelse för hur en intern serviceorganisation kan skapa värde för affären.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 1094
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Molin 08-54528302

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4340690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: