Symsoft söker kvalificerad 1st line support
Symsoft AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Symsoft AB i Stockholm Symsoft är ett expansivt företag som levererar realtidsbaserade system till mobiloperatörer i ett 30-tal länder över hela världen. Våra kunder är mobiloperatörer som exempelvis TeliaSonera, Telenor och Tele2. Vårt huvudkontor finns i ljusa, fräscha lokaler i Kista Science Tower. Symsoft har även försäljningskontor i Singapore, Dubai, Riyadh, Dallas och Quito. Vår â€?litenhetâ€? som leverantör erbjuder flexibilitet åt våra kunder, men vår största tillgång och förmåga är att vara bäst på teknik. Som anställd på Symsoft är tiden alltid kort mellan beslut och handling! Läs mer om Symsoft på
www.symsoft.com.1st Line Support
Arbetet på 1st line support innebär att ta emot och registrera supportsamtal från våra kunder över hela världen, att kunna ge avhjälpande initial support, göra förebyggande underhåll på våra kundinstallationer samt eventuellt även programinstallationer ute hos kund. På Symsoft ger vi våra kunder möjlighet till dygnet runt-support, året om. Du måste därför vara beredd på att ha beredskap under kvällar, nätter och helger enligt ett rullande schema.
Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet inom Solaris, alternativt Unix. Du har även utbildning och/eller erfarenhet inom databashantering, gärna Oracle.
Om du har erfarenhet av liknande verksamhet sedan tidigare är detta en merit, men inget krav.
För att trivas i rollen bör du ha ett stort intresse av programvara, att utvecklas inom branschen. Du vill gärna få en bred förståelse för de verktyg och produkter som Symsoft arbetar med.
Som person har du mycket hög servicemedvetenhet. Eftersom Symsofts kunder finns i många olika länder är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt. Att du är stresstålig är viktigt då du tidvis kommer att arbeta i ett högt tempo. Du kommer att jobba i en miljö med â€?högt i takâ€? och ha en positiv attityd till din omgivning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Är du intresserad av denna tjänst, skicka din ansökan via vår hemsida,
www.symsoft.comHar du frågor är du välkommen att kontakta Mikael Nilsson, 08- 503 86 633. Rekrytering kommer att ske löpande.
Publiceringsdatum2008-07-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid/tillsvidare
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse
FöretagSymsoft AB
AdressSymsoft AB
Box 1219
16428 KISTA
KontorsadressFärögatan 33
Kista Science Tower
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-566 166 00
Jobbnummer 263762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.