Sveriges Roligaste Hr-Jobb Som Hrbp Är Nu Ledigt!
AB Gröna Lunds Tivoli / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Gröna Lunds Tivoli i Stockholm Sveriges roligaste HR-jobb är nu ledigt! Gillar du karuseller och sockervadd lika mycket som arbetsrätt, arbetsmiljö och ledarskap? Då är Gröna Lund en arbetsplats för dig.
Vad innebär tjänsten?
HR-teamet på Gröna Lund söker nu en ny stjärna. Tjänsten innebär ansvar för alla HR-frågor på ett av våra affärsområden.
I rollen som HR-Business Partner arbetar du affärsnära med att stötta chefer i operativa HR-frågor så som rekrytering, arbetsrätt och arbetsmiljö. Din viktigaste arbetsuppgift är att stötta våra medarbetare och ledare i organisationen för att de skall trivas och tycka det är roligt att gå till jobbet. Rollen kommer ha stort fokus på att självständigt kunna driva personalprocesser, implementera strategiska förbättringsprocesser, men även att operativt stötta driften i parken.
Som HR-Business Partner ansvarar du för det operativa stödet i arbetsrättsliga frågor för ditt affärsområde. Vi söker dig som vill arbeta övergripande med lag- och avtalstolkning samt fackliga relationer och förhandlingsfrågor. Det innebär att du tillsammans med HR-chef ansvarar för att fungera som kvalificerat stöd till dina HR-kollegor i dessa frågor samt hantera verksamhetsövergripande processer. Du förväntas hålla dig uppdaterad inom arbetsrättsområdet för att säkerställa att verksamheten följer aktuella lagar och avtal samt utbilda chefer inom området.
HR-teamet på Gröna Lund består av ca 20st medarbetare som samordnas under parkens HR-chef. Teamet består av ytterligare två HR-Business Partners samt HR-Generalister och säsongsanställda HR-Koordinatorer. Gröna Lund ingår i koncernen Parks and Resorts som även består av Skara Sommarland, Gröna Lund och Furuvik där HR-teamen i de olika parkerna har ett tätt samarbete.
Vem söker vi?
Du som söker ska ha en avslutad högskole-/universitetsutbildning med inriktning HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst 3-5 års erfarenhet som HR business Partner eller motsvarande roll. Du är van vid att driva personalärenden, förhandlingar och andra stora processer framåt från start till mål. Vidare motiveras du av både kultur-och förändringsarbete och du har en stor passion för att bygga och stötta ledare i organisationer.
Det är ett stort plus om du som söker har erfarenhet från att arbeta med kollektivavtalet mellan Visita och HRF och har erfarenhet från personalintensiva organisationer, gärna inom upplevelsebranschen.
Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du är socialt skicklig och kan skilja på det personliga och professionella. Du är bra på att ta initiativ och drivs av att uppnå resultat. Därtill är du förtroendeingivande och litar på ditt eget omdöme med en trygghet i tidigare yrkeserfarenheter och kunskaper. Du arbetar strukturerarat och självständigt men helst tillsammans med kollegerna i teamet.
HR-processerna varierar under året då vi beroende på tid på året har mellan 150-1500 anställda. En förutsättning för att trivas i rollen är därför att du har en flexibel framåtsträvan - du uppskattar med andra ord både förändringar och snabba beslut. Du tycker om att arbeta driftsnära och är inte rädd att hugga i där det behövs.
Publiceringsdatum2022-07-11Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal mellan Visita och Unionen. Ordinarie arbetstid är förlagd dagtid mån-fre, ett fåtal insatser utifrån verksamhetens behov kan dock förekomma på helgdagar och kvällar. Du arbetar 37,5 h i veckan. För bästa work-life-balance finns såklart även möjligheter att arbeta hemifrån vid behov.
Sista ansökningsdag är den 11 augusti men urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Precis som ett besök på någon av Parks and Resorts parker så kantas jobbet av snabba vändningar, och många skratt - det är därför viktigt att du som person gillar att arbeta i ett högt tempo och ser fram emot att arbeta på en arbetsplats som är både lekfull och professionell.
SÖK NU!
Vid frågor kontakta Ida Troive, HR-chef Parks and Resorts
ida.troive@parksandresorts.comOm Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av ca 1,6 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.
Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Gröna Lunds Tivoli
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Gröna Lunds Tivoli (org.nr 556014-0823),
http://www.gronalund.com/ Arbetsplats Gröna Lund
Jobbnummer 6815988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.