Svenska Kraftnät söker en IT-specialist med fokus på tekniskt an
Svenska Kraftnät / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du vara med och ansvara för att Sverige aldrig stannar? Svenska Kraftnät erbjuder dig nu möjligheten att som IT-specialist vara med i säkerställandet av driftsäkra system inom stöd- och nätsystem.
Publiceringsdatum2020-09-08ArbetsuppgifterRollen som IT-specialist med fokus på tekniskt användarstöd innebär tätt samarbete med erfarna kollegor inom enheten som förvaltar och vidareutvecklar våra system.
Dina arbetsuppgifter innebär förvaltning och support av Svenska kraftnäts applikationer som dokumenthanteringssystem, affärssystem och andra stödjande verksamhetssystem. Då enheten förvaltar en flora av system kommer tjänsten innebära arbeta med både mindre och större mer verksomfattande system respektive system installerade på Svenska kraftnät och molntjänster. De två största systemen vi förvaltar är dokumenthanteringssystemet Alfresco och affärssystemet IFS. Alfresco är ett system som Svenska kraftnät använder för projektdokumentation och IFS är ett affärssystem som Svenska kraftnät använder för anläggningsdokumentation och underhåll av anläggningar.
Du kommer arbeta med den löpande förvaltningen och tillsammans med övriga teamen lösa incidenter, hantera beställningar och genomföra problemutredningar.
Du kommer att tillhöra IT-divisionen och tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
BakgrundVi söker dig som har en akademisk examen med inriktning systemvetenskap eller motsvarande, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt.
Vi ser att du har grundläggande kunskaper inom databas, applikationsserver, systemövervakning och integrationer då rollen innebär att kommunicera och samarbeta med specialister inom dessa områden på vår IT-avdelning. Du har även god kunskap om Windows server.
Du har erfarenhet av support med kundkontakt i en helpdesk eller liknande funktion inom drift eller förvaltning för större mer komplexa system.
Vi vill att du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet och kompetens av dokumenthanteringssystemet Alfresco eller liknande Enterprise Content Management system
• Erfarenhet av att supportera slutanvändare i 2-faktoriseringsautenticeringslösningar
• Erfarenhet inom VDI lösningen VMware Horizon eller motsvarande
• Erfarenhet och grundläggande kunskap inom Oracle databas
• Erfarenhet av att samarbeta med systemutvecklingsteam
• Kompetens inom Unix/Linux-server
• Erfarenhet av ITL, PM3 och / eller Scrum är meriterande. Teamen arbetar med Jira och vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av det eller likande verktyg
Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i arbetet hos oss ser vi att du är en lagspelare som drivs av att skapa långsiktiga förvaltningsbara lösningar genom kreativitet och problemlösande analysförmåga.
Vi söker dig som är serviceinriktad och strukturerad, du gillar att gräva ner dig i tekniska detaljer men har också förmågan att lyfta blicken och se helheten när så krävs.
Vi arbetar mycket med utvärdering och ständiga förbättringar av arbetssätt och ser det som självklart att du bidrar i detta arbete med dina kompetenser. Stöter du på problem eller hinder agerar du på dessa och ser dem som tillfälle att lära och utvecklas. Eftersom du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team som hjälper varandra och stöttar upp där det behövs så behöver du vara bra på att samarbeta och skapa goda relationer såväl inom teamet som gentemot externa parter.
På Svenska Kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare och inom just vår division så ser vi oss vara Sverige bästa myndighets-IT 2023. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så ansöker duVill du veta mer kontakta gärna rekryterande chef Annica Oreland, tel. nr. 010- 475 86 67 alternativt rekryteringsspecialist Ann-Britt Andersson, tel. nr. 070- 602 67 70. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast 20/9. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningmån
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 5351097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.