Supporttekniker, vikariat

Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen / Supportteknikerjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen i Eskilstuna

Konsult och uppdrag IT support är en av de absolut viktigaste noderna i vår organisation. Att arbeta i och kring vår support kan emellanåt var väldigt stressigt och fartfyllt. Vi tar emot ca 1000 samtal/vecka och när telefonen inte ringer finns det en hel del andra uppgifter som skall utföras.

Publiceringsdatum
2012-03-15

Arbetsuppgifter
Vi söker en Supporttekniker till vår Helpdesk under perioden 120601-121231, för vanligen förekommande uppgifter i en helpdesk.

Vi är Konsult och uppdrag IT's ansikte utåt och inåt. Vi är en av de absolut viktigaste noderna i vår organisation. Vår servicedesk ska fungera på ett för användaren tillfredställande sätt.

Vi använder oss för närvarande av ett eget framtaget ärendehanteringssystem, där vi registrerar alla de incidenter och förfrågningar som rapporteras in till oss via telefon, mail och webb. Vi kommer inom det närmaste året att byta ut det mot Microsofts System Center Service Manager.

Kvalifikationer
Vi anser att den personal som skall arbeta i vår servicedesk skall ha goda kunskaper/erfarenheter kring:
• Microsofts klient-, serverplattform och operativsystem, SystemCenter-familjen, Windows XP och Win 7
• Hantera olika administrationsverktyg med koppling mot AD, Exchange
• Kunna hantera olika fjärradministreringsverktyg - DameWare och RDP
• Vara välbevandrad i MS Office 2003-2010 inklusive Outlook WebbAccess
• På ett enkelt sätt kunna förmedla sin kunskap till användaren
• Vara hjälp och stöd
• Känna till och ha kunskap om vad de olika verksamhetssystem som kommunen använder sig av innebär - Agresso, Personec, Intrade etc
• Känna till och vara bekväm med ITIL v3 och ITSM
• Teknisk kunskap och vana från felsökning och problemhantering av PC i nätverksmiljö.

Du ska ha hög social kompetens och vara stresstålig, trevlig och tillmötesgående, serviceminded och ha ett professionellt agerande och kundperspektiv. Vara en ambassadör för vår verksamhet.

Du ska på ett bra sätt få fram den information som vi behöver för att kunna hjälpa användarna och på ett lugnt och behagligt sätt kunna ta emot användaren så att användaren känner sig väl omhändertagen. Du ska kunna få den argaste/suraste personen att få känslan av att han/hon fått den hjälp och det stöd som den har ringt in om. Även om vi inte har kunnat avhjälpa incidenten vid det aktuella tillfället.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-06-01 , upphör: 2012-12-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-10
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: 01-10-2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Gardelin, 016-710 22 75

Företag
Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen

Adress
Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1187285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Kommunstyrelsen: