Supporttekniker till spännande produktbolag inom Telecom

Dfind AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind AB i Uppsala, Enköping, Upplands Väsby, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

nWise är ett innovativt produktbolag med mänsklig kommunikation i fokus. Vi har funnits sedan 2008 och är idag en världsledande leverantör av system och mjukvara för video- och textkommunikation. Just nu är vi inne i en expansiv fas där vi etablerar oss på nya marknader runt om i världen. För att stötta vår växande kundbas vid installation, drift, underhåll och support söker vi en Supporttekniker till vårt kontor i centrala Uppsala.

Hos oss blir du en viktig person som spelar en betydande roll i leveransen av nydanande och skräddarsydda kommunikationslösningar. Vår expertis inom branschen innebär en möjlighet för dig att växa tillsammans med oss och ta företaget till nya höjder.

Vill du jobba i teknikens framkant inom ett område som gör stor skillnad i människors vardag? Då kommer du att trivas i vårt vassa supportteam!

Publiceringsdatum
2013-04-05

Om tjänsten
Att jobba hos oss är omväxlande, spännande och stimulerande då du arbetar mot skiftande kundmiljöer med levande media såsom ljud, bild och text. Som Supporttekniker kommer du att ställas inför utmaningar av vitt skilda slag vilket ständigt sätter din kreativitet på prov. Du deltar vid leveransprojekt vilket innebär förberedelsearbete inför installation av vår produkt, dialog och support under installation samt löpande drift och support efteråt. Arbetet sker alltid nära kunden och din förmåga att lyssna in deras behov är avgörande för vår framgång och vi värdesätter starkt dina idéer kring hur vi kan bli ännu vassare.

Utöver leveransprojekt utför du systemtest av ny funktionalitet och validering i kundmiljö inför leverans. Du förmedlar krav på hård- och mjukvara och säkerställer att kraven uppfylls av externa parter. I ditt ansvar ingår även uppgraderingar, underhåll och övervakning av driftmiljön. Likaså ligger ärendehantering inom ramen för ditt arbete. Inkommande ärenden per mejl och telefon medför exempelvis avancerad felsökning i mjukvara, hårdvara och nätverk, såväl i kundmiljö som i vår egen labbmiljö. Övriga arbetsuppgifter som kommer tillhöra din vardag hos nWise är:

• Att testa integrationer mot andra systemprodukter.
• Att göra kundspecifika anpassningar.
• Att skapa kopplingar till kunders befintliga stödsystem.
• Att hantera larm och övervakning.

Världen är ditt arbetsfält vilket innebär att du kommer att kommunicera med människor från olika länder. Dock sker arbetet övervägande från kontoret i Uppsala och här är klimatet öppet och informellt.

Profil
En framgångsfaktor i rollen som Supporttekniker är kunskap om vår produkt. Detta är förstås något som vi kommer att hjälpa dig utveckla. Dock är det viktigt att du är nyfiken och självgående i ditt sätt att angripa komplexa problem. Du är analytiskt lagd och är lyhörd inför kundens önskemål. För att leverera den höga kvalitét vi ständigt eftersträvar är det viktigt att du kan samarbeta och kommunicera internt men också externt.

Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom systemutvecklingsområdet samt ett par års erfarenhet av arbete som supporttekniker. Du har tidigare jobbat med komplexa installationsprojekt och har erfarenhet av kommunikationslösningar. Vidare har du följande kvalifikationer:

• Goda kunskaper inom Linux (du kan scripta) och Windows.
• Nätverk och infrastruktur.
• Goda kunskaper inom serverdrift.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

• Specifik teknisk kompetens inom viritualisering, molntjänster och/eller övervakning.
• Cisco-certifiering eller liknande.
• Utvecklarbakgrund inom Java, JEE Applikationsserver.
• Erfarenhet av IP-baserade telekomlösningar.
• Kunskaper om SIP-protokollet och strömmad media.
• Windows Exchange.

Information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar nWise med Dfind IT. Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Line Thomson, mobil: 0721-88 52 44 alternativt per mejl: line.thomson@dfind.se [ mailto: line.thomson@dfind.se ]. Ansök via www.dfind.se/it. Sista ansökningsdag är 21:a april.

Välkommen med din ansökan!

Ort: Uppsala

Uppdragsgivare: nWise

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 200421827
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Line Thomson 0721-88 52 44

Företag
Dfind AB

Adress
Dfind AB

Jobbnummer
1513670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind AB: