Supporttekniker till globalt teknikföretag
Perido AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
2016-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till globalt teknikföretag" (publicerad 2017-01-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Södertälje,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en supporttekniker till vår kunds kombinerade 1st/2nd line support. Rätt person välkomnas till ett härligt supportgäng på ett globalt och mycket välkänt företag. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor i Södertälje, söder om Stockholm med goda kommunikationsvägar.
Den vi söker är en driven person som har ett stort intresse för datorer kombinerat med en god social förmåga. Här får du dagligen glädje av din IT - kompetens och lösningsinriktade förmåga genom att hjälpa användare med deras teknikrelaterade problem. De ärenden som du avhjälper är av varierad komplexitet då supportteamet du tillhör är en kombinerad 1st- & 2nd line. Teamet består idag av 15 personer och supporten sker över både telefon, e-mail och fjärradministration. Eftersom inkommande anmälningar till stor del är på engelska, behöver du ha goda kunskaper i språket, både i tal och skrift.
Vi tror att du är en analytisk och utåtriktad person, som kan se sammanhang på en generell nivå men också gå djupare in på tekniska problem. Oavsett vad de olika supportärendena handlar om är du en person som alltid bemöter kunderna på ett professionellt och trevligt sätt. Avslutningsvis tror vi att du som söker ser långsiktigt på denna tjänst och som en möjlighet att vidareutvecklas i din yrkesroll.
Är det här ditt nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2016-11-30Kravprofil för detta jobb• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Minst 2 års erfarenhet av IT-support
• Goda kunskaper inom Windows 7
• Bred kunskap och erfarenhet av Office och Outlook
• Goda kunskaper inom något ärendehanteringssystem, exempelvis ARS Remedy
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, minst 6 månader med mycket god chans till förlängning. Tillträde omgående.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 34525MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb34525MT
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seHar du ett stort intresse för datorer och är skicklig på att förklara tekniska problem på ett pedagogiskt sätt? Beskriver du dig själv som serviceminded, social och analytisk? Är det dags för dig att ta nästa steg i rollen som supporttekniker? Då är det här tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-30
Ange följande referens när du ansöker: 34525MT
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3183400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.