Supporttekniker till den växande mediekoncernen Schibsted
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-06-21Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schibsted. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetSchibsted Media Group är en internationell mediagrupp med ca 7.000 anställda i Europa, med länder som Norge, Finland och Danmark, tillsammans med Sverige och otaliga varumärken under sitt paraply. Till Schibsted Media Group hör bland annat svenska bolag såsom Aftonbladet, Blocket.se, Lendo, TV.nu och Prisjakt. Norska bolag inkluderar bland annat FINN.No och Aftenposten.
Med en målsättning att vara globalt ledande erbjuder Schibsted Media Group högkvalitativa lösningar för digitala marknadsplatser och tillväxtbolag inom digitala tjänster. Det svenska huvudkontoret är beläget i centrala Stockholm och har ca. 2000 anställda inom olika bolag. NOC - avdelningen, som tillhör den interna IT-leverantören Schibsted Enterprise Technology har idag åtaganden för hela Schibstedkoncernen internationellt. På NOC - avdelningen är de 12 anställda som alla delar på skiften och stöttar varandra i att hantera incidenter och skapar goda förutsättningar för detta.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker arbetar du med drift och övervakning av IT-system för Schibsteds interna och externa kunder, både i Sverige och internationellt. Du hanterar den operativa incidenthanteringen via interna problemlösningsprocesser och felsökning. Du felsöker på servrar i Linux-miljö, något du har god förståelse för, samt stöttar interna kunder och medarbetare i felsökning av Mac OS, PC, smartphones och viss nätverksproblematik. Du samarbetar nära med säkerhetsgruppen som driftar IT och hanterar säkerhetsfrågor samt med servicedesken, där du agerar 2nd Line support.
Rollen som Supporttekniker har stora utvecklingsmöjligheter och erbjuder chans att driva projekt, arbeta kunskapsdelande via intern dokumentation och till exempel kravställa mot interna systemägare. Positionen är för dig som är ute efter nästa steg i din karriär och vill ha en problemlösande roll, där det händer mycket varje dag som natt!
Du arbetar löpande i skift och passen skiftar mellan dag, kväll och natt där du arbetar sju dagar följt av sju dagar ledigt. Arbetspassen kan se ut som följande: 06:00-15:30, 21:00-06:30, eller 13:00-22:00.
• Drift och övervakning av IT-system
• Hantera den operativa incidenthanteringen
• Stötta interna kunder och medarbetare i felsökning av Linuxservrar, Mac OS, PC, Smartphones och enklare nätverksproblem
• Samarbetar nära med säkerhetsgruppen som driftar IT och hanterar säkerhetsfrågor samt med servicedesken, där du agerar 2nd Line support
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Slutförd gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom till exempel IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Något års tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i IT- support eller servicedesk
• Stort IT och teknikintresse där du på egen hand skapat en förståelse för till exempel programmering
• Erfarenhet av Mac OS, PC, Smartphones och nätverk, där du via arbetslivserfarenhet eller på egen hand tagit ägandeskap i ditt lärande
• Erfarenhet av att ha arbetat i Linux
• Meriterande med erfarenhet av nätverk och IT- säkerhet samt insikt i major - incident processer
• Meriterande med kunskap inom AD, VM-Ware samt molnbaserad server - eller containerdrift
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Vi söker dig som trivs i att arbeta brett inom IT och har ett starkt driv att lära dig nya saker inom IT och teknik. Kanske vill du ta nästa steg från en 1st line support, där du har fått en god teknisk kompentens och vill utmanas vidare!
Du är självgående och hanterar nya arbetsuppgifter på ett ansvarstagande sätt, där du alltid ser till att ta tag i problem som dyker upp. Du anser att all tid är värdefull och ser till att fylla din arbetstid. Du är en flexibel och serviceinriktad person som på ett enkelt sätt skapar dialog med externa och interna kunder, där du på både ett ödmjukt och bestämt sätt tar ägandeskap för uppgiften. Du är en analytisk person och agerar problemlösande i samtliga uppgifter som åläggs dig.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Karin Prawitz
karin.prawitz@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7901722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.