Supporttekniker till Brother Sverige
Wise IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Brother Sverige är ett företag i utveckling och behöver nu förstärka vårt team av supporttekniker. Vi har en stor produktportfölj av skrivare, skannrar, etikettsystem, märksystem och mobila skrivare. Vi erbjuder även våra kunder olika typer av dokumentlösningar, både för det stora företaget men även för det mindre kontor samt privatbruk.
Om fo ¨retaget
Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, multifunktionsmaskiner, skannrar, faxar och märkmaskiner. Globalt har Brother 31.694 anställda, 17 fabriker och 52 försäljningskontor i 44 länder. Brother Sverige, filial till Brother Nordic AS Danmark, är en säljorganisation för Brothers produkter på den svenska marknaden. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige. Alla Brothers produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001.
Om denna position
Supporttekniker till Brother Sverige
• Brother Sverige söker supporttekniker till vår 2nd line support. *
Brother Sverige är ett företag i utveckling och behöver nu förstärka vårt team av supporttekniker. Vi har en stor produktportfölj av skrivare, skannrar, etikettsystem, märksystem och mobila skrivare. Vi erbjuder även våra kunder olika typer av dokumentlösningar, både för det stora företaget men även för det mindre kontor samt privatbruk.
Vi söker dig som har:
Ett stort intresse av IT och teknik samt förmågan till att driva ditt eget arbete. Du bör ha bra samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på engelska och svenska. Vi strävar efter att alltid ge våra kunder bra service och ser gärna att du har hög servicegrad och flexibilitet och känner stort ansvar för ditt arbete.
Publiceringsdatum2018-02-26Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att ge support till både återförsäljare och slutkunder via telefon och e-post. Felsökning av hela produktsortimentet i olika nätverksmiljöer. Felsökning av maskiner i våran serviceverkstad.
Du kommer hantera den interna IT-driften samt vara internsupport för alla användare på kontoret. I förekommande fall även planera och genomföra utbildningar av våra servicepartner, återförsäljare och slutkundssupport.
Viss korrekturläsning och översättning av dokumentation och FAQ kan förekomma.
Vi erbjuder dig:
En tillsvidareanställning med fast lön
Internutbildning på våra produkter
Ett omväxlande arbete med trevliga kollegor i fräscha lokaler
Kollektivavtal
Lunchförmån
Flextid
Kontorstid 8-16
Friskvårdsbidrag
Företagshälsovård
Annan information
Utbildning eller erfarenheter:
Microsoft Windows, samt Windows --server operativsystem
Nätverk i företagsmiljöer och hemmanätverk, trådlösa nätverk.
MacOS X
IOS/Android/
Mycket god förmåga att uttrycka sig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska (engelska är koncernspråk)
Meriterande om du har kunskap inom Linux klientsystem och molntjänster
B - körkort är önskvärt (inget krav)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMio Emanuelsson
mio.emanuelsson@wiseit.seTina Banic
tina.banic@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3988082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.