Supporttekniker till avdelningen för Digitalisering och IT
Örebro universitet / Supportteknikerjobb / Örebro
2025-02-05
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker en engagerad och serviceinriktad supporttekniker för ett vikariat till enheten för IT-Service vid avdelningen för Digitalisering och IT. Ta steget och ansök nu för att bli en del av vårt team och säkerställa att vår IT-support fortsätter leverera högkvalitativa tjänster tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2025-02-05Om företagetDu kommer att arbeta i en organisation med en inspirerande miljö och med en öppen och kommunikativ kultur. Avdelningen för Digitalisering och IT består i dagsläget av drygt 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, Drift, infrastruktur och systemutveckling samt Digital styrning och utveckling. Som supporttekniker blir du en del av ett kompetensstarkt team vid IT-Service där samarbete och arbetsglädje är viktiga komponenter.
Örebro universitet är ett framstående universitet som bidrar till en kunskapsbaserad samhällsutveckling. Här är vi med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. En nära koppling mellan utbildning, forskning och samverkan är utgångspunkten för hela verksamheten. Här finns cirka 1 650 anställda, 470 doktorander och 16 000 studenter. Idag rankas Örebro universitet bland de 500 främsta i världen.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker kommer du främst att jobba i vår servicedesk och hjälpa användare vid vår besöksdisk, samt hantera ärenden via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Du kommer att vara den främsta kontakten för våra användare när det gäller tekniska problem och behov.
Arbetsuppgifterna innefattar även att
• administrera konton/behörigheter i flera olika system
• ge direkt support till anställda och studenter på plats
• utföra installation av olika sorters mjukvara direkt hos användaren.
I rollen som supporttekniker kommer du även vara på på-platsen support. Du kommer att ansvara för leverans och installation av nya datorer samt kringutrustning direkt till anställda och i våra datorsalar. Dessutom ingår det att felsöka och lösa tekniska problem på plats.
KvalifikationerVi söker dig som har
• god erfarenhet av IT-support till användare via ärenden och telefon
• erfarenhet av installation och leverans av datorer
• hög känsla för ordning och reda samt ett strukturerat arbetssätt
• erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, programvaror och mobiltelefoner
• erfarenhet av installation av programvara
• goda kunskaper i MS Office 365
• generell kunskap om både PC och Mac
• goda kunskaper i svenska och engelska.
Arbetet är i hög grad serviceinriktat och sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, samt din förmåga att relatera till människor på ett sätt som inger förtroende. Vi förväntar oss att du är flexibel och öppen för förändring samt har förmågan att anta ett kvalitetsmedvetet och ansvarsfullt tillvägagångssätt för dina uppgifter. Du ska ha god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska.
Information
Anställningen är ett tidsbestämt vikariat på 100% till och med 2025-06-30. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen för IT-Service, Henrik Palmér 019-303125, e-post:
henrik.palmer@oru.se.
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som supporttekniker
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2025-02-21. Välkommen med din ansökan!
Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Ersättning Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro Universitet (org.nr 202100-2924),
http://www.oru.se/ Arbetsplats Örebro universitet
Jobbnummer 9146759