Supporttekniker | Skövde | Experis

Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
2022-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker | Skövde | Experis" (publicerad 2023-07-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige

Är du i början av din karriär och ute efter nästa utmaning inom IT-support? Just nu söker vi på Experis dig som är kommunikativ, gillar problemlösning och vill arbeta med IT-support inom first line. En spännande möjlighet för dig som är serviceminded, har ett stort intresse för IT och vill utvecklas inom området. Låter det som något för dig? Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-11-01

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu IT-tekniker - ett riktigt bra tillfälle för dig som har en passion för problemlösning och kundsupport att ta dig an nästa utmaning. I rollen som supporttekniker kommer du framför allt att lösa olika typer av tekniska ärenden över telefon, chatt och mail. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med dina kollegor med bland annat uppgraderingar och ärendehantering.

Att arbeta som konsult via Experis innebär både spännande och lärorika arbetsdagar. Vi lägger stor vikt vid att alla konsulter blir en del av Experis-teamet från dag ett. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder. Vissa av våra kunder erbjuder möjlighet att jobba hemifrån en del av arbetstiden.

Vi söker dig som har:

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT-området
• Övergripande kunskap och intresse för IT
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• Högskoleutbildning inom IT
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-området
• Körkort

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Erfarenhet av arbete som supporttekniker inom first line eller från en liknande tjänst är meriterande men inget krav. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Så ansöker du
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Ellen Rönmark på mailadress ellen.ronmark@se.experis.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "fc5a02eb-0eb2-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
7130276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: