Supporttekniker "rekreteringsträff"
Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrtälje,
Nacka eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsten/tjänsterna vid vår IT- Rekryteringsmässa!
Tid: Fredagen den 22 februari kl 10.00-11.00 (drop-in).
VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).
Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Publiceringsdatum2013-02-14Beskrivning av verksamhetenVi kan erbjuda På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Dina arbetsuppgifterVår expansion fortsätter och vi söker just nu efter dig som är 1:st och/eller 2:nd line Supporttekniker! Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom koncernen, för externa samarbetspartners och i vissa fall även för företagets e-handelskunder. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att leverera hög tillgänglighet i företagets olika system samt att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid. Exempel på arbetsuppgifter - Via telefon och e-post ta emot, registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i ärendehanteringssystemet. Samt att, vid behov skicka dessa ärenden till rätt kompetens inom företaget. - Informera Incidentsamordnaren vid systemstörningar. - Hantera automatgenererade rapporter från interna och externa IT-system. - Utbilda användare vid behov. - Tillsammans med Incidentsamordnaren ansvara för uppföljning
Utbildning och erfarenhetDin profil Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser därför gärna att du är social och serviceminded ut i fingerspetsarna! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad. Önskade kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med teknisk support samt av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats - Erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljöer såsom Windows Server, XP, AD och Exchange - Körkort Mycket meriterande men inget krav: - Erfarenhet av arbete med mobiltelefon support Meriterande men inget krav: - Butiksarbete; arbetssätt, kassa- och backofficesystem - Erfarenhet och utbildning inom IT-branschen - Goda kunskaper i Microsoft SQL Server - Erfarenhet av ITIL Tjänsten är schemalagd enligt ett rullande schema, mellan tiden 07:00 - 17:00. Beredskap ingår i tjänsten. Då resor kan komma att uppstå är körkort en nödvändighet. Vi kan erbjuda På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeOmgående!
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-25
Tjänsten söks vid rekryteringsträffen den 22 februari.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPeak IT AB
AdressPeak IT AB
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2 A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08
Jobbnummer 1467186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.