Supporttekniker med minst 6 månaders erfarenhet
Social Media Rekrytering Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Social Media Rekrytering Sweden AB i Stockholm,
Tierp,
Norrköping,
Linköping,
Gislaved eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en duktig supporttekniker med stort intresse för support, både på hård och mjukvara. Du behöver ha minst 6 måns erfarenhet från liknande tjänst/tjänster då du kommer att jobba mycket självständigt.
Du ska vilja ta tag i ren IT-support och känna det som en utmaning, vilja lära dig nya miljöer, system och applikationer. Det är viktigt att du trivs i kontakten med nya människor.
Som person ser vi gärna att du är driven, social och villig att växa tillsammans med vår kund.
Tjänsten:
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara, hårdvara och nätverk. Hantera användare i Active Directory samt ge hjälp åt användare. Vidare kommer du att arbeta med installation, uppgradering och underhåll av datorer. Jobbet är vanligtvis självständigt.
Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem på plats men även via telefon och mail. Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.
Utbildning/erfarenhet:
Du som söker har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå och du har arbetat ett tag med teknisk support inom IT.
Krav på arbetssökande:
Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta som supporttekniker och är van med hela flödet från mjukvaran till att skruva hårdvara.
Du bör även vara ansvarstagande, noggrann samt ha förmågan att prioritera rätt.
Gällande tekniska kunskaper ser vi gärna att du har erfarenhet av:
Windows (på både klient- och servernivå)
Microsoft Office
Active Directory
Bra allmän koll på nätverk, skrivare och övrig hårdvara mm.
Meriterande är om du har körkort.
Vem söker vi?
Som framgångsrik supporttekniker är du en social och positiv person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd.
Rollen som supporttekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Jobba för oss
Vår kund är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Kunden är ett rikstäckande bolag som finns på 30 orter i Sverige. Kunden har funnits i 30 år och är ett av de stora tillväxtbolagen i Sverige. Att vara konsult påföretaget innebär att vara specialist ? att fokusera på att vara riktigt duktig på sin sak. En typisk konsult hos kund har relevant IT-utbildning och flera års arbetslivserfarenhet inom sitt specialistområde. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Alla våra konsulter har tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar.
Ansök redan idag och lycka till!
Publiceringsdatum2011-10-25Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Lön enligt övk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
david.flygar@socialmediarekrytering.seFöretagSOCIAL MEDIA REKRYTERING SWEDEN AB
AdressSOCIAL MEDIA REKRYTERING SWEDEN AB
Runebergsgatan 12b
11429 Stockholm
KontorsadressRunebergsgatan 12b
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-51510774
Jobbnummer 1062496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.