Supporttekniker Inom It & Finans Sökes Till Advent Software Emea
Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Advent Software, Inc., a global firm, has provided trusted solutions to the world's leading financial professionals since 1983. Firms in 60 countries rely on Advent technology to run their mission-critical operations. Advent's quality software, data, services, and tools enable financial professionals to improve service and communication to their clients, allowing them to grow their business while controlling costs. Advent is the only financial services software company to be awarded the Service Capability and Performance certification for its service and support organizations.
Vill du ha en karriär som kommer att:
• Ge dig en fantastisk utbildning och produktcertifiering
• Ge dig nödvändig kompetens för att vidareutvecklas inom produktutveckling, rådgivning, projektledning eller applikationssupport
• Ge dig möjligheten att växa i en karriär inom IT & Finans
Advent Software, världens ledande leverantör av automatiserade lösningar för professionella investerare sedan 1983, söker nu dig som har arbetslivserfarenhet eller är nyutexaminerad från högskola till rollen som supporttekniker. Du kommer att ingå i ett mycket skickligt och hårt arbetande supportteam med placering på Advents kontor på Kungsgatan i Stockholm.
Publiceringsdatum2011-05-17Om tjänstenDina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• Primärt ge stöd till kunder som använder Advents programvara för fonder, Tradex, via webb, e-post och telefon
• Dokumentera alla frågor och lösningar i vårt CRM- och ärendehanteringssystem
• Tillgodose kunden med lösningar och ge förslag till förbättring
• Delta i alla nödvändiga interna utbildningar
• Skapa och uppdatera dokument och lathundar
De första två månaderna består av en omfattande och formell utbildning i Stavanger, Norge. Utbildningen täcker ämnen så som säkerhetsbranschen, PC, databaser och nätverksteknik samt Advents portföljförvaltning och rapporteringsprodukter. Alla kandidater förväntas få godkänt på proven under utbildningen som ett krav för fortsatt anställning.
Efter ett framgångsrikt slutförande av utbildningen kommer du att ingå i supportteamet som hanterar applikationen Tradex. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med ditt team och lösa kundernas problem och förfrågningar på ett sätt och inom en tidsram som överensstämmer med avdelningen och teamets servicenivåer samt mål. Du kommer att hantera mellan 15 och 20 supportfrågor, och har lite tid varje vecka för pågående utbildningar och olika projekt.
Advents branschledande produkter är omfattande och funktionsrika. Det tar mellan åtta till tolv månader innan du blir riktigt skicklig på att besvara en majoritet av de frågor som kunderna har. Arbetet har ett högt tempo och kräver att du har förmågan att anpassa dig till olika utmaningar och prioriteringar. Mycket fokus ligger på teamwork!
Supportteamet främjar en kundfokuserad kultur som belönar anställda för innovation, professionalism och personlig utveckling.
BakgrundFör att vara framgångsrik i rollen måste du ha:
• Erfarenhet av SQL programmering alternativt .NET, HTML eller JavaScript
• Utbildning på universitet eller högskolenivå i tekniska ämnen
• Utmärkt kommunikationsförmåga och förmågan att samarbeta
• Flytande i tal och skrift i engelska samt i ett nordiskt språk, så som norska eller svenska
• Arbetstider beroende på kontinent där våra kunder är belägna (hela Europa, Mellanöstern och Afrika)
Meriterande är om du har kunskap av:
• Felsökning och analys
• Utmärkt organisatoriska färdigheter
• Kunskap om finansiella marknaderna är ett stark plus
• Förmågan att lära sig komplicerade tekniska och teoretiska uppgifter i tid
Som person är du social, självgående och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du är nyfiken, idérik och vill utvecklas i din roll. Du är intresserad av att lära mer om och utveckla vår verksamhet, våra processer och våra rutiner. Viktigt är också att du trivs med att jobba i team. Störst vikt lägger vi vid att du
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMikaela Hedenros
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 935842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.