Supporttekniker inom IP-TV samt Mobil
Skandinaviskt Konsulthus AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi söker just nu efter en supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för mobil- och IP-TV i Sverige för privatpersonmarkanden.
Som medarbetare på kundens tekniska kundtjänstavdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är:
• Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via kundens ärendehanteringssystem
• Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till slutkund
• Att eskalera ärenden till 3:e part såsom nätbolag, tekniker eller leverantörer
• Att utbilda kundens kundservicepersonal genom att lotsa dem genom en teknisk felsökning
• Att identifiera utbildningsområden hos våra kundserviceleverantörer
Du kommer i en del samtal tala direkt med slutkunder, vilket ställer extra höga krav på god kommunikationsförmåga och vänligt bemötande. Arbetet kräver stor förståelse för hur kundens produkter och tjänster fungerar för kunderna i vilket du får utbildning.
Publiceringsdatum2011-04-12Dina personliga egenskaper• Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten
• Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment
• Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt
• Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö
• Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med kunder, medarbetare på kundens kundservice samt externa leverantörer
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Lämplig bakgrund
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande.
• God förståelse för TV och videoteknik samt erfarenhet av att koppla TV-utrustning, t ex DVD, Video, TV-spel och hemmabioutrustning.
• Kunskap om i Sverige vanliga TV-kanaler.
• Kunskaper inom mobiltelefoner och ett tekniskt intresse därikring
• Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning är ett krav
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
• Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav
• Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Supporttekniker IP-TV Mobil
Ansökan kan skickas till e-postadress:
roger.karsjo@konsulthus.seKontaktRoger Kårsjö, 0704-649889,
roger.karsjo@konsulthus.seFöretagSKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
AdressSKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
Strandbergsgatan 61
11251 STOCKHOLM
KontorsadressStrandbergsgatan 61
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 580 80 390
E-postadress:
info@konsulthus.se Jobbnummer 902262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.