Supporttekniker inom IP-TV samt Mobil

Skandinaviskt Konsulthus AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker just nu efter en supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för mobil- och IP-TV i Sverige för privatpersonmarkanden.
Som medarbetare på kundens tekniska kundtjänstavdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är:
• Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via kundens ärendehanteringssystem
• Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till slutkund
• Att eskalera ärenden till 3:e part såsom nätbolag, tekniker eller leverantörer
• Att utbilda kundens kundservicepersonal genom att lotsa dem genom en teknisk felsökning
• Att identifiera utbildningsområden hos våra kundserviceleverantörer
Du kommer i en del samtal tala direkt med slutkunder, vilket ställer extra höga krav på god kommunikationsförmåga och vänligt bemötande. Arbetet kräver stor förståelse för hur kundens produkter och tjänster fungerar för kunderna i vilket du får utbildning.

Publiceringsdatum
2011-04-12

Dina personliga egenskaper
• Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten
• Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment
• Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt
• Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö
• Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med kunder, medarbetare på kundens kundservice samt externa leverantörer
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Lämplig bakgrund
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande.
• God förståelse för TV och videoteknik samt erfarenhet av att koppla TV-utrustning, t ex DVD, Video, TV-spel och hemmabioutrustning.
• Kunskap om i Sverige vanliga TV-kanaler.
• Kunskaper inom mobiltelefoner och ett tekniskt intresse därikring
• Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning är ett krav
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
• Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav
• Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker IP-TV Mobil
Ansökan kan skickas till e-postadress: roger.karsjo@konsulthus.se

Kontakt
Roger Kårsjö, 0704-649889, roger.karsjo@konsulthus.se

Företag
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB

Adress
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
Strandbergsgatan 61
11251 STOCKHOLM

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 - 580 80 390
E-postadress: info@konsulthus.se

Jobbnummer
902262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skandinaviskt Konsulthus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB: