Supporttekniker
Högskolan i Borås / Supportteknikerjobb / Borås
2021-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2024-07-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan i Borås i Borås,
Skövde eller i
hela Sverige Vid Högskolan i Borås skapas lärande, kunskap och innovation av hög internationell kvalitet och med stor samhällsrelevans. Här arbetar vi tillsammans för framtiden och för att göra skillnad! Högskolan i Borås har cirka 13 000 studenter och drygt 750 medarbetare, och vårt samlade campus ligger mitt i centrala Borås
Vi har många spännande forsknings- och utbildningsmiljöer inom flera områden med helt unik utrustning. Flera av högskolans forskningsprojekt och utbildningar genomsyras av målen i Agenda 2030.
På Högskolan i Borås finns också Textilhögskolan och Bibliotekshögskolan, samt Science Park Borås som är nationellt ledande inom hållbarhet och konsumtion.
Högskolans stöd till utbildning, forskning och till ledningsfunktioner finns samlat i enheten Verksamhetsstöd.
Vi söker en Supporttekniker till IT-avdelningen.
Publiceringsdatum2021-02-16Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter är att bemanna och vara med och utveckla vår servicedesk där vi tar emot, löser och prioriterar supportärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att tillsammans med övriga kollegor utveckla vår verksamhet och våra tjänster samt framtagande av informationsmaterial och arbeta med avdelningens hemsida.
Kvalifikationer
För anställningen som supporttekniker krävs gymnasieutbildning eller motsvarande, goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk. Du har ett stort intresse för service och bemötande samt ett genuint intresse för IT och ny teknik. Som person är du ansvarsfull, kommunikativ och initiativrik med förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp. Vidare har du en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt förmåga att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt.
Det är för anställningen meriterande med erfarenhet av arbete i servicedesk och ärendehanteringssystem, erfarenhet och kunskap av support i Microsoft 365, erfarenhet att driva förändringsarbete samt erfarenhet av framtagande av informationsmaterial och manualer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Högskolan i Borås värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Snarast
Placeringsort: Borås.
Diarienummer: PA 2020/19
Kontakt
Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande IT-chef Jane Edström via telefon 033-435 4688 eller via mail
jane.edstrom@hb.se. Fackliga företrädare är Magnus Sirhed, OFR-ST, Susanne Håkansson, Saco-S, de nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.
Så ansöker duDu ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på "Ansök" längst ned i annonsen.
Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:
• Personligt brev
• CV med referensuppgifter och löneanspråk
• Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa
Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-09.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHögskolan i Borås
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Högskolan i Borås (org.nr 202100-3138),
http://www.hb.se/ Jobbnummer 5578972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.