Supporttekniker
EngineersOnly / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2018-08-22) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EngineersOnly i Göteborg,
Borås,
Lysekil,
Jönköping,
Åmål eller i
hela Sverige Vår kund bildades för att skapa något som verkligen gör gott for människan, som tillvaratar vår kreativitet och skapar innovation. Det är vår kunds innersta drivkraft, och ett rättesnöre i allt de gör. De gör det genom sättet de arbetar på, både hos sig och för deras kunder, och genom de lösningar och produkter de tar fram.
Med kunskap från forskning kring motivation och innovation har vår kund därför valt att organisera Teal. Det är inte en platt organisation, det är avsaknad av formell organisation. Hos vår kund kan alla medarbetare påverka samtliga delar av bolaget, på riktigt! Du får med andra ord stor frihet, mycket ansvar, kreativa och roliga kollegor samt en nyckelroll i ett företag där chefsrollen rationaliserats bort till förmån för ett större individuellt ansvarstagande.
Centralt i vår kunds verksamhet deras process för medarbetardriven innovation, där man tack vare deras expertis från olika domäner, teknikområden och branscher löser kunders problem på nya kreativa sätt, föder idéer som man utvecklar till egna produkter samt utvecklar sin verksamhet.
Man tror på att utveckla individer. Därför lägger vår kund stor kraft vid att du ska utvecklas som människa, och inte bara som yrkesmänniska.
Publiceringsdatum2018-01-04Profil Vi söker mer än bara tekniskt kunnande!
Vi förväntar oss att du har en uttalad vilja att leda dig själv, att du vill utvecklas som människa, kan bidra med en positiv attityd och att du har ett öppet sinne till din omvärld. Eftersom vi jobbar som konsulter är det en styrka om du har mer än ett område som du är duktig inom.
Som supporttekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem.
Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar.
För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom helpdesk, IT-support, som 1st eller 2nd line support och har en utbildning inom IT-området.
Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska. Viktigt med intresse, attityd, motivation och egen drivkraft.
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfo EngineersOnly
info@engineersonly.seFöretagEngineersOnly
AdressEngineersOnly
Ekelundsgatan 5
41118 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 5
Jobbnummer 3886481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.