Supporttekniker
Future People AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2024-05-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi på Future People söker flera medarbetare till en servicedesk på myndighet med ett brinnande intresse för service och teknik. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden från medarbetare.
Vi söker dig som:
• Har gymnasial utbildning gärna med inriktning mot IT.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
• Minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap.
• Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon.
• Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office.
• Konsulten ska ha erfarenhet av remotehanteringsverktyg.
Meriterande krav:
• Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
• Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process.
För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper:
• Du vet vad service är gentemot användare och kunder, och du uppskattar att ge god service.
• Du är ordningsam gällande tidspassning och är närvarande på arbetet.
• Du är en positiv och social person.
• Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan påbörjat uppdrag.
Omfattning: Heltid, till mars 2024 med möjlighet till förlängning.
Start: Mars 2023.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Vill du vara en del av vårat team? Varmt välkommen med din ansökan!
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har inte möjlighet at ta emot ansökningar via e-mail.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på
therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström,
liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdagen: 2022-11-28
Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-11-17ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFuture People AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Future People AB (org.nr 559389-7274),
http://www.futurepeople.se Arbetsplats Future People
Kontakt Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se Jobbnummer 7181818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.