Supportspecialist till Customer Support, Scania IT

Scania IT / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje, Oskarshamn eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Supportspecialist till Customer Support, Scania IT

Till gruppen Customer Support söker vi flera Supportspecialister. Gruppen tillhör sektionen Service Desk som består av ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.

Dina arbetsuppgifter
Du tillhandahåller en global teknisk "First line-support" där telefoni, mail och fjärrstyrning utgör dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete.

Då Scania IT Customer Support har öppet mellan 06:00 - 24:00 sker arbetet schemalagt.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Arbetat i en liknade roll under några år och som har en bra grundutbildning inom IT
• Goda kunskaper i operativsystemen Windows XP, VISTA och Windows 7
• Bred kunskap inom Microsofts produktfamilj och inte minst MS Office och Outlook
• Analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Ytterligare språkkunskaper i norska, danska, finska, portugisiska, franska eller holländska är särskilt meriterande
• Erfarenhet av Scanias produktionslinje är också meriterande
Som person är du serviceinriktad, brinner för att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

Ytterligare information
Kontakta gärna Mikael Tammi (Rekryteringscenter), 08-553 711 74 eller Roger Callin (Gruppchef Customer Support), 08-553 700 06.

Publiceringsdatum
2016-12-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-19
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20164128

Företag
Scania IT

Adress
Scania IT
Box 624
15127 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 41

Jobbnummer
3193041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania IT: