Supportspecialist sökes till behörighetshantering! Arbetstid: Da

Västra Götalandsregionen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.

Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på http://www.vgregion.se/it

Vill du jobba med IT-support där fokus ligger på IT och att hjälpa människor? Skulle du helst vilja slippa jobba långa kvällar och helger? Då ska du läsa vidare och se vad vi har att erbjuda dig! Du kommer få möjlighet att arbeta som supportspecialist i en av Sveriges största IT-organisationer nämligen VGR IT Support Center! På Support Center arbetar vi kontinuerligt för att förbättra och förenkla våra arbetssätt för att underlätta för våra medarbetare.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta i en kundsupport med att ta emot inkommande ärenden från kollegor inom VGR som önskar hjälp gällande behörighetshantering. De inkommande ärenden kommer framförallt via telefon men även via vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta både administrativt samt med att ge support. Då du jobbar med att supporta dina kollegor har du inga merförsäljningskrav eller andra säljkrav utan de kraven vi har är att du ska ge bästa möjliga service till våra kunder. Vi kommer ge dig en gedigen introduktion och relevant utbildning som ger dig kunskap att lösa inkomna ärende på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetstiden är dagtid.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här: https://insidan.vgregion.se/min-anstallning/formaner/http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Vem är jag som chef?

Du kommer få en chef som har nära till skratt och som gärna tar sig tid att prata med mina anställda när tillfälle ges. Jag har dessutom fått höra att jag är förtroendeingivande och engagerad i mina medarbetare och närvarande när medarbetarna har frågor eller behöver hjälp. Jag är rak och tydlig i min kommunikation och uppskattar när du som medarbetare tar egna initiativ.

Vilka kvalifikationer ska du ha?
• Tekniska kompetens inom PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning.
• Erfarenhet från telefonbaserad teknisk support.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser att det är meriterande om du har:
• Verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård eller erfarenhet och system som är
regiongemensamma för Västra Götalandsregionen.
• Kunskaper om LEAN och ITIL
• Erfarenhet av att ha gett support i Office 365.

Vem är du?
Vi ser att du är en serviceinriktad problemlösare vars främsta drivkraft är att hjälpa dina kollegor och ge dem en positiv upplevelse. Med en lugn och trygg kommunikation hjälper du dina kollegor på bästa sätt. Du är en lagspelare som gillar att lösa varierande tekniska utmaningar. Som person är du ansvarsfull och ambitiös och mån om att utföra ditt arbete på bästa sätt.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Publiceringsdatum
2020-02-20

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1131".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, 60151 IT/Behörighet

Jobbnummer
5109937

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: