Supportspecialist med goda kunskaper i SQL och databasadministra

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.

Publiceringsdatum
2013-05-30

Företaget
Företaget är ett framgångsrikt IT-företag som utvecklar en produkt för pensionsförsäkrings- och fondbranschen. Genom att erbjuda anpassningsbara och effektiviserande system och tillhörande tjänster i kombination med gedigen branscherfarenhet har företaget exanderat kraftigt under senare år. Majoriteten av företagets kunder återfinns bland fristående eller bankägda pensionsförsäkringsbolag. Företagets cirka 130 medarbetare sitter i fräscha lokaler mycket centralt beläget i Stockholm. Atmosfären präglas av en driven och prestigelös kultur med hög teknisk kompetens och ett stort branschkunnande.

Dina arbetsuppgifter
Som supportspecialist hjälper du kundernas superanvändare med ärenden relaterade till det affärssystem som företaget levererat. I rollen kommer du arbeta med avancerad problemlösning med SQL som främsta verktyg. Arbetet utgår från det ärendesystem som kunden använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling.

I rollen som support är du den som är ansiktet mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.Rollen innefattar även mycket direktkontakt med företagets kunder.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom Data/IT
• Arbetslivserfarenhet inom databas-programmering med SQL som t.ex. DBA eller motsvarande
• Goda kunskaper i SQL
• Erfarenhet av arbete med tekniskt avancerad support (meriterande)
• Tidigare erfarenhet av försäkringsverksamhet, fond- eller finansbranschen (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Du är en positiv och noggrann person med hög analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är duktig på att ta till dig information och har förmågan att prioritera ärenden i ett högt arbetstempo. God service och kundfokus är självklart för dig och du uttrycker dig väl i tal och skrift i den dagliga kundkontakten. Ditt engagemang ger en stark ansvarskänsla och du kan både driva ditt eget arbete framåt och jobba med problemlösning i grupp.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord:supportspecialist, teknisk support, SQL, databaser, försäkring

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hoti

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1569774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: