Supportspecialist

Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Regionservice är Västra Götalandsregionens interna serviceleverantör. Vi levererar överenskomna högkvalitativa servicetjänster så att Västra Götalandsregionens förvaltningar kan fokusera på att vidareutveckla sina verksamheter. Regionservice är organiserat i sju områden; Administrativt Centrum, Inköp, Försörjning, Måltider, Närservice, VGR IT och Partnerrelation.

Publiceringsdatum
2012-03-20

Beskrivning
Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg.
Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och tycka att det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen samt tidigare erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är även erfarenhet inom serviceyrken.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100% visstidsanställning till 2012-09-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 2012/993
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sektionschef Erik Westerlund, 0736 - 84 68 38
Teamledare Marie Hedberg, 0768 - 15 03 15

Facklig kontakt
Vision, Erik Hiller, 0705 - 87 27 29
Sv Ingenjörer, Iowan Hedendahl, 0708 - 80 74 90
JUSEK, Stig Holmlund, 0709 - 51 23 45

Företag
Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Adress
Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1192310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk: