Supportmedarbetare till utvecklande och varierande tjänst - till
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido rekryterar en supportmedarbetare till vår kund och deras First Line. Företaget jobbar med drift, support och IT-infrastruktur, och är måna om att erbjuda bästa möjliga tjänster och stöd och service till sina kunder. Här kommer du få möjligheten att i en varierande roll, supportera kunder i deras IT-relaterade problem. Kunden är placerad i fin omgivning på söder i Stockholm.
I rollen som supportmedarbetare kommer du att hantera inkommande ärenden från verksamhetens olika kunder. Dessa ärenden kan variera och hanteringen beror helt på vilken kunden är. Arbetet sker i Windowsmiljö och de system man arbetar i kommer vara Active Directory, Exchange och Office 365. I dagsläget så har verksamheten 187 olika kunder varav 26 av dessa är kunder som verksamheten har helhetsansvar för gällande den tekniska supporten, vilket bidrar till en dynamisk och varierande ärendehantering. Företagets interna First Line består idag av ett team på 7 personer som har god sammanhållning och miljön präglas av en familjär stämning. Strävar du efter utveckling och att gå mot något specifik inriktning inom IT? Då är detta rätt uppdrag för dig!
Vi ser att du är en självsäker och social person som är mån om att ge den bästa av service när det kommer till teknisk problemlösning. Du är stresstålig, då arbetsbelastningen stundtals är hög. Vidare är du engagerad i arbetet och gillar att bidra med förbättringsarbete kring hanteringen av ärendena. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-02-09Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning inom IT
• Någon erfarenhet som helpdesktekniker/supportmedarbetare
• Grundläggande kunskap i AD och Exchange
• Kännedom om Office 365
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Annat nordiskt språk (norska, danska finska)
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare med start i mitten av mars.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 34847LF i ämnesraden. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du ett brinnande tekniskt intresse? Har du tidigare erfarenhet som helpdesktekniker eller supportmedarbetare och har arbetat med Active Directory och Exchange? Skulle du trivas bra i ett härligt team och med en arbetsgivare som värnar om dig och din utveckling? Då kan du vara rätt person för tjänsten!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 34847LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3310744
Observera att sista ansökningsdag har passerat.