Supportekniker till serviceinriktat IT-företag
Bravura / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-04-15FöretagetFöretaget är specialister inom IT-infrastruktur. De erbjuder både IT-support och systemövervakning för sina kunder och utmärks av sitt höga servicefokus. I rollen som supporttekniker kommer du jobba som konsult ute hos en av företagets kunder belägna i Solna-området.
Som supporttekniker kommer du företräda företaget ute hos dess kund. Hos kunden finns ett supportteknikerteam om fem personer där ni tillsammans ansvarar att bearbeta inkommande ärenden och incidenter som fördelas av en dispatcher. Du sköter felsökning för hård- och mjukvara samt IP-telefoni och nätverk. Till dina arbetsuppgifter hör även kontoadministration och fördelning av rättigheter i Active Directory. Arbetet sköts med hjälp av ett ärendehanteringssystem samt mail, telefon och fjärrstyrning. Gruppen arbetar enligt ITIL.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker kommer du företräda företaget ute hos dess kund. Hos kunden finns ett supportteknikerteam om fem personer där ni tillsammans ansvarar att bearbeta inkommande ärenden och incidenter som fördelas av en dispatcher. Du sköter felsökning för hård- och mjukvara samt IP-telefoni och nätverk. Till dina arbetsuppgifter hör även kontoadministration och fördelning av rättigheter i Active Directory. Arbetet sköts med hjälp av ett ärendehanteringssystem samt mail, telefon och fjärrstyrning. Gruppen arbetar enligt ITIL.
KvalifikationerUtbildning: Gymnasial utbildning inom data/IT
Erfarenhet: Erfarenhet av arbete med IT-support i roll som helpdesk, supporttekniker, servicedesk eller motsvarande
Övriga krav (språk/programvaror):
• Goda kunskaper i Windows 7och XP, Active Directory
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och IP-telefoni samt Lync
• Erfarenhet av arbete enligt ITIL
Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en roll där du hjälper andra. Då gruppen bearbetar en stor mängd incidenter är det viktigt att du trivs med att arbeta enligt tydliga processer samt är strukturerad i ditt arbete. Vidare är du ansvarsfull och trivs att arbeta i en miljö där det händer mycket.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, IT, servicedesk, helpdesk, Windows, IT-support, supporttekniker, ITIL
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-15
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEmma Wass 08-40024050
emma.wass@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2248932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.